کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حسین‌پور مرد نقره‌ای تکواندو شد

4 مهر 1402 ساعت 14:11

ملی‌پوش تکواندو کشورمان با شکست در دیدار نهایی وزن ۶۳- کیلوگرم مسابقات تکواندو بازی‌های آسیایی هانگژو به مدال نقره این رقابت‌ها رسید.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، روز دوم رقابت‌های کیوروگی بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو، امروز (سه‌شنبه - 4 مهر ماه) با کسب یک مدال نقره توسط علیرضا حسین‌پور برای تکواندو ایران به پایان رسید.

در رقابت‌های وزن 63- کیلوگرم علیرضا حسین‌پور در نخستین دیدار خود به مصاف بسام ریحان محمد از اندونزی رفت و در دو راند متوالی و با نتایج 10 بر 3 و 13 بر صفر از سد حریف خود گذشت. او در دومین دیدار خود به مصاف آرباز خان محمد از پاکستان رفت و در دو راند متوالی و با نتایج 10 بر 3 و 9 بر 4 از سد حریف خود گذشت.

حسین‌پور در مرحله یک چهارم وزن 58- کیلوگرم برابر لی از کره جنوبی نیز همانند دو دیدار نخست در دو راند متوالی و با نتایج 16 بر 5 و 14 بر 2 به برتری رسید و ضمن راهیابی به مرحله نیمه نهایی نشان برنز خود را قطعی کرد. نماینده شایسته کشورمان در مرحله نیمه نهایی به مصاف زید حلوانی از اردن رفت و باز هم در دو راند متوالی و با نتیجه 6 بر 3 و صفر - صفر به برتری رسید و فینالیست شد.

علیرضا حسین‌پور در فینال وزن 63- کیلوگرم مقابل بانلانگ دارنده نشان نقره جهان در سال 2023 از تایلند به میدان رفت و  این بار در دو راند متوالی و با نتایج 7 بر 6 و 11 بر 7 شکست خورد و به مدال نقره رسید. این در حالی است که حسین‌پور در این دیدار نیز در مقابل تکواندوکار توانای تایلندی مبارزه نزدیکی ارائه کرد و تنها در ثانیه‌های پایانی مانند مبارزه روز گذشته حاجی موسایی مدال طلای خود را از دست داد.

پیش از این و در رقابت‌های صبح امروز ناهید کیانی و نرگس میرنوزاللهی با شکست در دیدار نخست از دور مسابقات حذف شدند.


کد مطلب: 852345

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/852345/حسین-پور-مرد-نقره-ای-تکواندو

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com