يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

رشد ۱۴ درصدی حجم آب سدهای کشور

سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 852342
سخنگوی صنعت آب ایران گفت: حجم آب موجود در سدهای کل کشور تا ۳۱ شهریور ماه ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر است.
رشد ۱۴ درصدی حجم آب سدهای کشور
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، فیروز قاسم زاده سخنگوی صنعت آب ایران با بیان اینکه وضعیت مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۳۱ شهریور ماه با افزایش ورودی به مخازن همراه بوده است، گفت: بر این اساس، ورودی سدهای کشور از ۳۰.۷۹ میلیارد متر مکعب در سال گذشته به ۳۹.۳۱ میلیارد متر مکعب افزایش یافته است.

قاسم‌زاده اشاره به اینکه این میزان نشان از رشد ۲۸ درصدی ورودی سدهای کشور دارد، خاطرنشان کرد: در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ میزان کل حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور معادل ۲۱.۷۲ میلیارد مترمکعب بوده است.

وی ادامه داد: سهم اصلی رشد ورودی‌ها مربوط به مخازن سدهای حوضه‌های آبریز جنوب غرب کشور بوده است که در سال جاری از بارش مناسبی برخوردار بوده‌اند.

سخنگوی صنعت آب ایران خاطرنشان کرد: این آمار در حالی است که خروجی سدهای کشور در مدت مذکور نیز از ۳۰.۸۱ میلیارد مترمکعب در سال آبی گذشته به حجم ۳۶.۶۰ میلیارد مترمکعب رسیده است که نشانگر افزایش میزان تأمین مصارف از محل سدها نسبت به سال گذشته است.

وی با اشاره به حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور بیان داشت: حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور ۲۱.۷۰ میلیارد مترمکعب است که معادل ۴۴ درصد پرشدگی است و این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۹.۱۴ میلیارد متر مکعب بوده است.

قاسم‌زاده افزود: با توجه به بارش‌های مناسب جنوب غرب کشور، وضعیت سدها در حوضه‌های آبریز کرخه، کارون و زاینده رود نسبت به سال گذشته با رشد همراه بوده است. اما در سایر بخش‌های کشور سدها از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

سخنگوی صنعت آب ایران در خاتمه عنوان کرد: ارتفاع کل ریزش‌های جوی بر اساس شبکه ایستگاهی مبنای وزارت نیرو نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت، ۱۴ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
https://jahannews.com/vdcba5bw5rhbsfp.uiur.html
jahannews.com/vdcba5bw5rhbsfp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *