پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

گودرزی: مبارزه یزدانی و تیلور مبارزه استراتژی و تاکتیک است

پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 851750
پیشکسوت کشتی آزاد کشورمان گفت: یزدانی پرافتخارترین ورزش کار ماست اما کشتی یک سر برد دارد و یک سر باخت.
دلیل شکست یزدانی مقابل جادوگر
به گزارش جهان نيوز، صادق گودرزی پیشکسوت کشتی آزاد کشورمان در گفت‌وگو با فارس درباره عملکرد کشتی آزاد در مسابقات جهانی صربستان، عنوان کرد: با توجه به اینکه یک سال قبل از المپیک است و همه کشورها با بهترین شرایط به مسابقات جهانی آمده‌اند بچه‌های ما بد نبودند. ما ۳ فینالیست داشتیم.

باخت مجتبی گلیج و رحمان عموزاد در ثانیه‌های پایانی باعث شد تا مدال‌های خوشرنگ از دست برود. 

گودرزی درباره دلایل این ۲ شکست، گفت: اینجا بحث روانی مطرح است که مربوط به کشتی‌گیر می‌شود چون نتوانسته حریف را کنترل کند. پژمان درستکار چندین بار به گلیج گفت که بچرخ و وسط نایست. فیلم رحمان را هم دارم که حریفش دوبنده را کشید و تعادل رحمان بهم خورد. 

دارنده مدال نقره جهان و المپیک در خصوص شکست حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور و اینکه به نظر می‌رسد ما نمی‌توانیم این کشتی‌گیر را شکست دهیم، تصریح کرد: یزدانی ۹ مدال جهان و المپیک را دارد و پرافتخارترین ورزشکار ماست. او یک قهرمان و پهلوان واقعی است اما کشتی یک سر برد دارد و یک سر باخت. او جلوی تیلور اشتباه فنی داشت؛ در آن لحظه که باید پایش را عقب می‌گذاشت پا را در اختیار تیلور گذاشت.

گودرزی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا بحث روانی باعث باخت حسن یزدانی شده؟ خاطرنشان کرد: در فینال جهانی بار روانی بالاست اما یزدانی ۸ بار فینال تجربه کرده و این مسابقه نهمین فینال او بود. یزدانی با این چیزها زندگی می‌کند و من شرایط او را حس می‌کنم. یزدانی تیلور را در سال ۲۰۲۱ شکست داد.

کشتی‌گیر مطرح سابق کشورمان در پاسخ به این سوال که برتری یزدانی بلافاصله بعد از المپیک بود و آن موقع شرایط مسابقات جهانی فرق می‌کرد، گفت: من موافق این نیستم.

اگر یزدانی در شرایط ایده‌آل نبود نمی‌توانست تیلور را شکست دهد. شرایط برای هر دو کشتی‌گیر یکسان بود؛ اگر المپیک پیک آمادگی یزدانی بود برای تیلور هم همین بوده است پس در جهانی هم شرایطشان یکی بود. مبارزه یزدانی و تیلور مبارزه استراتژی و تاکتیک است.

پیشکسوت کشتی آزاد کشورمان یادآور شد،: ما باید برنامه‌ریزی داشته باشیم تا بتوانیم تیلور را شکست دهیم. کشتی دو دهه است که رو به رشد بوده و همه مسابقات کدگذاری شده است. دیگر وقت آن گذشته که ما از تلویزیون کشتی را خیلی راحت نگاه می‌کردیم.
https://jahannews.com/vdcdkf0jzyt0k56.2a2y.html
jahannews.com/vdcdkf0jzyt0k56.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *