جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

میمون سرگردان تهران زنده‌گیری شد

دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب: 851376
رییس اداره حفاظت محیط‌زیست استان تهران از زنده‌گیری یک قلاده میمون که به دلایل نامعلوم در سطح شهر تهران به گشت و گذار مشغول بود، خبر داد.
میمون سرگردان تهران زنده‌گیری شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، علیرضا رحمتی گفت: میمون رزوس سرگردان پس از زنده گیری به کلنیک حیات وحش پردیسان تحویل داده شد.

وی افزود: روز گذشته بعد از دریافت گزارشی مبنی بر مشاهده یک قلاده میمون در سطح شهر، بلافاصله محیط بانان این اداره در محل حاضر شده و با همکاری نیرو‌های آتش نشانی ایستگاه شماره ۶۷ تهران با تلاش فراوان موفق به زنده گیری این حیوان شدند.

معاون مدیرکل و رییس اداره حفاظت محیط زیست تهران بیان داشت: میمون رزوس که از جمله جانوران جنوب شرق آسیا محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر به صورت غیرقانونی و از راه قاچاق وارد کشور شده و عده زیادی به دلیل عدم آگاهی اقدام به نگهداری این حیوان در منزل می‌کنند.

رحمتی یادآور شد: از آنجا که این گونه در زمره گونه‌های مهاجم برای حیات وحش کشور محسوب می‌شود می‌تواند به تهدیدی جدی علیه اکوسیستم‌های طبیعی و تنوع زیستی کشور تبدیل شود و با انتقال بیماری و تداخلات ژنتیکی و رقابت غذایی با گونه‌های بومی، حیات گونه‌های بومی را با خطر مواجه می‌کند.

وی اظهار داشت: نگهداری این گونه حیوانات در منزل علاوه بر اینکه غیرقانونی بوده، به دلیل داشتن بیماری‌های مشترک با انسان خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناک را در انسان افزایش می‌دهد.
https://jahannews.com/vdchqzn6-23nmxd.tft2.html
jahannews.com/vdchqzn6-23nmxd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *