شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۳

حدیث نفس هم‌میهن ‌پس از شکست فتنه

دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 851295
ایجاد امید‌های کاذب برای پیروزی فتنه موسوم به «زن، زندگی، آزادی» در سال گذشته باعث شد تا حامیان این فتنه، خیلی زود از هیجانات کاذب سیاسی به واقعیت قدرت جمهوری اسلامی برسند. طبیعی است جای خالی امیدی که بر مبنای وهم و احساسات و هیجانات کاذب شکل گرفته، یأس و افسردگی می‌نشیند.
حدیث نفس هم‌میهن ‌پس از شکست فتنه
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه جوان، روزنامه هم‌میهن به مدیرمسئولی غلامحسین کرباسچی در یادداشتی نوشته که «شواهد روشن نشان می‌دهد که در جریان آن اعتراضات سال گذشته و پس از آن، بیماری‌های اضطرابی خیلی تشدید شده بود و اکنون که از شدت حوادث کاسته شده است، بیماری در قالب افسردگی ناشی از ناامیدی و ناکامی تشدید شده است... اگر این واقعیت جامعه خود را در کنار شاخص‌های جهانی درباره میزان شادی مردم کشور‌های جهان قرار دهیم، متوجه می‌شویم جامعه‌ای که دچار اضطراب، افسردگی، ناکامی و فقدان شادی باشد، مستعد برداشتن گام‌های روبه‌جلو نیز نخواهد بود.»

این روزنامه ادامه داده است: «جای نگرانی آنجاست که آمار خودکشی و سایر آمار‌های بیانگر افسردگی، اضطراب و بیماری‌ها و رفتار‌های روانی به اطلاع مسئولان نیز نرسد و آنان گمان کنند که وضعیت گل و بلبل است و به همین مسیر خود ادامه دهند.»

ایجاد امید‌های کاذب برای پیروزی فتنه موسوم به «زن، زندگی، آزادی» در سال گذشته باعث شد تا حامیان این فتنه، خیلی زود از هیجانات کاذب سیاسی به واقعیت قدرت جمهوری اسلامی برسند. طبیعی است جای خالی امیدی که بر مبنای وهم و احساسات و هیجانات کاذب شکل گرفته، یأس و افسردگی می‌نشیند.

هم‌میهن از ناکامی‌ای نوشته که موجب افسردگی شده و بی‌راه هم ننوشته است.

براندازان با لیدر‌های خارج‌نشین و پیاده نظام داخلی، چنان از ناکامی در سرنگونی جمهوری اسلامی ضربه خوردند که افسردگی مسیر ناگزیر آن‌ها شده است. اما سؤال این است که روزنامه هم‌میهن چرا این ناکامی و شکست و افسردگی را باید به کل جامعه تعمیم دهد؟ بیشتر به نظر می‌رسد هم‌میهن دچار افسردگی شده باشد!

از سویی، آیا روزنامه هم‌میهن تلاش کرده امید واقع‌بینانه را به جامعه –حداقل در حد مخاطبان خود- تزریق کند؟ آیا تلاش کرده این روحیه –به زعم خود- افسرده را حداقل در تیتر‌ها و مطالب خود کمی تعدیل و تلاش کند خبر‌های خوب جامعه را اطلاع رسانی کند؟ آیا تلاش کرده در مذمت خودکشی مطلب بنویسد و افراد افسرده را تشویق به مبارزه با سختی‌ها کند؟

جواب این سؤالات روشن است و مشی روزنامه هم‌میهن در سیاه‌نمایی از کشور و پررنگ کردن مشکلات و سانسور کوچک‌ترین خبر‌های خوب، امر پنهانی نیست. یک جست‌وجوی ساده نشان می‌دهد روزنامه هم‌میهن طی یک سال و نیم گذشته بیش از ۱۰۰ مطلب با موضوع خودکشی کار کرده است! البته این روزنامه برای عادی‌سازی خودکشی از عبارت «مرگ خودخواسته» به جای خودکشی استفاده می‌کند!

این روزنامه حتی تصویری کارتونی از صحنه خودکشی منتشر کرد و آن را مرگ خودخواسته نامید. آیا می‌توان باور کرد که چنین رسانه‌ای حالا نگران آمار خودکشی در کشور باشد، وقتی خود تریبون خودکشی است؟! این روزنامه حتی با کلیدواژه مرگ خواسته قافیه ساخت و تیتر زد: «درگذشت خودخواسته سینماگر ...». خودکشی نشانه یک اختلال و نوعی قتل محسوب و در شرع اسلام هم گناه کبیره محسوب می‌شود. چگونه فرد خودخواسته (وصف مثبت) می‌تواند خودکشی (اقدام منفی) انجام دهد؟!

حالا اینکه شواهد روزنامه هم‌میهن چقدر علمی بوده، بماند. چه آنکه کل تحقیقات این مقاله مبتنی بر گفتگو با چند متخصص سلامت روان و داروخانه‌داران است.
https://jahannews.com/vdchwzn6m23nmid.tft2.html
jahannews.com/vdchwzn6m23nmid.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Moldova, Republic of
روزنامه های زنجیره ای همه شان شریک فتنه گران هستند خودشان فتنه گر هستند و نمیدانیم تا کجا نظام با اینها باید مماشات کند اینها که سهمیه دولتی دارند و از اگاهی ها و تبلیغات بیت المال استفاده می کنند
Iran, Islamic Republic of
محتوایی هستند که از آن سوی آبها به خوردشان می‌دهند.
!!
Denmark
روزی نامه های زنجیری اصلاح طلب !!