دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۸

بازداشت فعال رسانه‌ای بحرینی به علت پوشش زنده مراسم اربعین

يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 851228
نیروهای بحرینی، یک فعال رسانه‌ای این کشور را به علت شرکت در راهپیمایی اربعین و پوشش زنده این مناسبت در فضای مجازی بازداشت کردند.
بازداشت فعال رسانه‌ای به علت پوشش مراسم اربعین
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، منابع عراقی شامگاه شنبه خبر دادند نیروهای بحرینی، «شیخه الماجد» فعال رسانه‌ای بحرینی در فضای مجازی را بعد از بازگشت از زیارت اربعین بازداشت کرده‌اند.

براساس گزارش شبکه «الغدیر»، این فعال بحرینی به علت پخش تصاویری زنده هنگام حضور در مجاورت حرم امام حسین(ع) در کربلای معلی به اتهام آنچه «فرقه‌گرایی» خوانده شده، بازداشت شده است.

طبق این گزارش، گروه‌های مخالف بحرینی و سازمان‌های حقوق‌بشری این اقدام را محکوم کرده‌اند و خواستار آزادی این فعال رسانه‌ای‌ شده‌اند.

براساس گزارش روز شنبه وبگاه «ارث نیوز»، «کریم علیوی المحمداوی» عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق به دستگیری شیخه الماجد واکنش نشان داد و گفت این اقدام مقامات بحرینی حمله آشکار به مذهب شیعه و مخابره این پیام است که این مقامات خواهان صلح مدنی نیستند و به هر طریقی سعی دارند هرج و مرج و شکاف داخلی ایجاد کنند.

المحمداوی در ادامه با بیان اینکه این اقدام غیرمسئولانه است، از مقامات بحرینی خواست در بازداشت شیخه الماجد فورا تجدیدنظر کنند و تمام اقدامات متحکمانه علیه پیروان مذهب شیعه در این کشور را پایان دهند.

این عضو کمسیون روابط خارجی پارلمان عراق در عین حال تاکید کرد در صورت تداوم این موضع‌گیری بحرین، اعضای پارلمان عراق از وزارت خارجه خواهند خواست که سفیر بحرین را احضار کند و یادداشتی اعتراضی به وی تسلیم نماید.

المحمداوی همچنین از دولت عراق خواست که برای آزادی این فعال بحرینی فشارهای لازم را اعمال کند و تضمین‌های لازم مبنی بر عدم تکرار چنین اقداماتی علیه زائران اهل‌بیت(ع) و تمام پیروان مذهب شیعه داده شود.
https://jahannews.com/vdcdxf0jjyt0kx6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdxf0jjyt0kx6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سیده سادات
Iran, Islamic Republic of
ایشون و هر کسی حق نداره به اعتقادات مسلمانان توهین کنن چه اعتقاد شیعه و چه اعتقادات اهل سنت... هم تو زندان بمونه تا درس عبرتی برای بقیه هتاکان باشه
United Arab Emirates
. درست بخون
۱۲
United States
درست بخون متن گزارشو دوباره
حقگو
Iran, Islamic Republic of
مطلب رو متوجه نشدی نظر نده
United Kingdom
خواب دیدی؟
درست بخوان
این خانم فقط مراسم اربعین حسینی را در رسانه پوشش می داده
Iran, Islamic Republic of
تو اوج بی اطلاعی اظهار نظر نکن لطفا
United Arab Emirates
خبر رو بخوان بعد نظر بده
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
انها هم دقیقا بر اساس قوانین کشور خودشون عمل کردن واین خانوم رو بازداشت کردن ..