يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

زمان آغاز سال تحصیلی جدید اعلام شد

دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 850662
سال تحصیلی جدید برای دانشجویان از سوم مهر ماه و برای ورودی های جدید از هفته سوم مهرماه آغاز می شود.
زمان آغاز سال تحصیلی جدید اعلام شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری امروز در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در حال برگزاری است در پاسخ به سؤال مهر در خصوص زمان آغاز سال تحصیلی جدید گفت: با توجه به این‌که اول مهرماه تعطیل است آغاز سال تحصیلی برای دانشگاه‌ها از سوم مهرماه خواهد بود.

وی ادامه داد: البته برای ورودی‌های جدید دوره کارشناسی به‌دلیل این‌که دانشجو معلمانی که از طریق آموزش‌وپرورش قرار است پذیرفته شوند، چند برابر اضافه می‌شوند و بحث صلاحیت های علمی و مصاحبه علمی و گزینشی آنها مطرح است مجبور بودیم فرصتی به آن‌ها بدهیم تا آموزش‌وپرورش فرصت این مصاحبه علمی را داشته باشد.

وزیر علوم افزود: همچنین امسال آزمون پذیرش دانشجویاننیز در دو نوبت انجام شد و برای اولین‌بار تأثیر قطعی معدل را داشتیم و این اطلاعات باید از طریق آموزش‌وپرورش به سازمان سنجش ارسال می‌شد بنابراین ورودی های جدید را از هفته سوم مهر ماه پذیرش خواهیم کرد.

زلفی گل همچنین ادامه داد: همچنین در این اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها مطلبی را که حتماً تذکر می‌دهم این است که مردم عزیز ما جگرگوشه‌های خود و سرمایه زندگی و فرزندان خود را به ما به امانت می‌سپارند ما بایستی تلاش کنیم امانت‌دار امینی برای آینده‌سازان کشورمان و فرزندان همشهریانمان باشیم.

وی افزود: من قول می‌دهم که تمام تلاشم را انجام دهم تا عزیزان دانشجو در کمال امنیت و آرامش و آسایش بتوانند فعالیت‌های علمی فرهنگی ورزشی هنری خود را پیگیری کنند و از دوران دانشجویی خود نهایت استفاده را برای ارتقای علمی خود و کسب تجربه‌های فرهنگی سیاسی اجتماعی ورزشی داشته باشند .
https://jahannews.com/vdcep78vwjh8npi.b9bj.html
jahannews.com/vdcep78vwjh8npi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *