دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

گلایه برخی زائران اربعین از نبود ‌تاکسی‌های اینترنتی

شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۲۷
کد مطلب: 850247
در پی گلایه برخی زائران از نبود ‌تاکسی‌های اینترنتی در ‌پایانه برکت مرز مهران، مسئولات ستاد اربعین استان ایلام ضمن تگذیب هرگونه ممانعت برای خودروها اعلام کردند که تاکسی‌های اینترنتی و خودروهای شخصی همچنان می‌توانند برای انتقال مسافر به مرز بیایند.
گلایه برخی زائران اربعین از نبود ‌تاکسی‌های اینترنتی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، ستاد حمل و نقل اربعین استان ایلام 12 شهریورماه با توجه به پیش‌بینی بازگشت حجم سنگین زائران اربعین از مرز مهران، ‌از تاکسی‌های اینترنتی (به استثنای پراید) شهرهای درون استان ایلام و استان‌های همجوار درخواست کرد برای جابه‌جایی سریع زائران به مرز مهران مراجعه کنند.

همچنین وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین نیز در بازدیدهای مکرری از این پایانه مرزی داشتند از تاکسی‌های اینترنتی درخواست کردند در روزهای چهارشنبه، پنچشنبه و جمعه برای انتقال زائران به مرز مهران مراجعه کنند.

تراکم زائران از ظهر روز گذشته در مرز مهران بسیار سنگین شد اما با توجه به دپوی اتوبوس در مرز مشکلی برای انتقال زائران نبود تا اینکه نیمه شب گذشته به مرور در جایگاه‌ برخی استانها از جمله تهران، اصفهان، البرز ... به علت کمبود اتوبوس ایستایی مسافران بین 2 تا 5 ساعت به طول می‌انجامید و این روند امروز به اوج خود رسید و بعضاً مسافرانی که صبح به پایانه رسیده بودند بعد از گذشت حتی بیش از 5 ساعت به سختی می‌توانستند اتوبوس برای سوار شدن پیدا کنند.

برخی مسافران که از قبل در جریان فرخوان ‌تاکسی‌های اینترنتی برای حضور در مرز بودند با توجه به کمبود اتوبوس بودند تلاش داشتند از این طریق راهی مقصد خود شو‌ند اما طبق برخی تماس‌ها با خبرنگاران تسنیم چنین امکانی فراهم نبود و اصلاً  ‌تاکسی‌‌ اینترنتی در مرز وجود نداشت که بخواهند با آن راهی مقصد شوند.

برخی مسافران نیز همچنین ادعا می‌کنند خودروی شخصی از شهرهای همجوار برای انتقال آنها، به مرز مراجعه کرده بودند که با ممانعت پلیس رو به رو می‌شوند و امکان حضور در مرز را نداشتند به همین منظور خبرنگار تسنیم این موضوع را از مسئولان ذی‌ربط در ستاد اربعین استان ایلام پیگیری کرد.

مانعی برای تردد تاکسی‌های اینترنتی به پایانه برکت ‌وجود ندارد
محمد سبحان حسنی معاون سیاسی امنیتی و جانشین ستاد اربعین استان ایلام در گفت‌و‌گو با تسنیم در مهران با اشاره فراخوان دوازدهم شهریور سازمان راهداری مبنی بر اینکه تاکسی‌های اینترنتی (به استثنای پراید) از شهر‌های درون ایلام و استان‌های هم همجوار برای جابه‌جایی سریع زائران به پایانه برکت مراجعه کنند، اظهار داشت: هم‌اکنون هیچ مانعی برای تردد تاکسی‌های اینترنتی به پایانه برکت برای جابه‌جایی و انتقال زائران وجود ندارد و بعید می‌دانم کسی بخواهد مانع حضور آنها شود.

وی گفت: در پی بازگشت زائران از مراسم اربعین و همچنین سرریز زائران از مرزهای دیگر به مرز مهران با وجود گرمای هوا برای جلوگیری از معطلی زائران  این فراخوان داده شده است و قطعاً ممانعت از تردد آنها صحت ندارد.

تاکسی‌های اینترنتی به وفور در پایانه برکت حضور دارند
چشمه‌خاور مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام و رئیس ستاد حمل و نقل اربعین استان ایلام نیز ‌با اشاره به فراخوان سازمان راهداری گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از این فراخوان صورت گرفت و تاکسی‌های اینترنتی به وفور در پایانه برکت حضور دارند ‌که در صورت تمایل زائران کار انتقال آن‌ها را انجام می‌دهند.

وی با رد هرگونه ممانعت برای حضور تاکسی‌های اینترنتی در مرز مهران و پایانه برکت تاکید کرد: در هر کجا و هر نقطه‌ای که جلوی این تاکسی‌ها گرفته شده اعلام کنید تا سریعاً بررسی شود.‌

پلیس ‌مانع‌ تردد تاکسی‌های اینترنتی نمی‌شود‌
سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راه ایلام نیز با بیان اینکه ‌هیچ گونه مانعی برای تردد تاکسی‌های اینترنتی به مرز مهران ‌نداریم، تاکید کرد: ‌هم‌اکنون تردد برای تمام ناوگان عمومی‌، ون و همچنین خودرو‌های شخصی به پایانه برکت و مرز مهران آزاد است.
https://jahannews.com/vdcdoz0j5yt0kx6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdoz0j5yt0kx6.2a2y.html
برچسب ها: اربعین تاکسی مرز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *