دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۲

داریوش ارجمند: سیدالشهدا مرد بی‌نظیر همه تاریخ است

سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 850007
داریوش ارجمند، بازیگر پیشکسوت که در مسیر پیاده‌روی اربعین با زائران همراه شده است گفت: ما وظیفه داریم پیام امام حسین (ع) را به جهانیان منتقل کنیم.
داریوش ارجمند: سیدالشهدا مرد بی‌نظیر همه تاریخ است
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، داریوش ارجمند بازیگر نقش مالک‌اشتر در سریال امام علی (ع) یکی از بازیگرانی است که در کنار مهران رجبی، مجید شهریاری، ابوالفضل همراه و... در مسیر راهپیمایی اربعین حضور یافت.

این بازیگر پیشکسوت در گفتگو با ایرنا با تأکید بر این‌که ما مردم ایران از کودکی تا لب گور حسینی هستیم اظهار داشت: من این‌جا حضور گسترده مردم را دیدم که نشان می‌دهد سیدالشهدا مرد بی‌نظیر همه تاریخ است.

وی با بیان این‌که حضرت امام حسین (ع) بزرگ‌ترین شهید تاریخ بشریت است افزود: همه مجاهدت‌های سالار شهیدان برای این بود که دین حضرت رسول را نگه دارد. روزی که به کربلا آمد فرمود: إن کان دین محمّد لم یستقم الّا بقتلی فیا سیوف خذینی. اگر دین محمد جز با کشته‌شدنم پایدار نمی‌ماند، پس‌ای شمشیرها! مرا دریابید. او تا روزی که شهید شد سر قول و تعهدش ماند.

ارجمند با‌اشاره به جمله «هیهات منا الذله» تأکید کرد: این گفته جمله بزرگی است که جهانیان تازه فهمیده‌اند چه معنایی دارد. دکتر شریعتی هم گفته است آن‌ها که رفتند کار حسینی کردند، آن‌ها که ماندند باید کاری زینبی کنند وگرنه یزیدی هستند. این جمله خیلی حرف مهمی است. بردن پیام سیدالشهدا به جوامع و جهان وظیفه ماست که باید انجامش دهیم. باید توضیح دهیم که چرا امام حسین (ع) قیام کرد و شهید شد و چرا ما مثل پروانه این‌طور دورش می‌چرخیم.
https://jahannews.com/vdchvvn6q23nmvd.tft2.html
jahannews.com/vdchvvn6q23nmvd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


shahrokh
Iran, Islamic Republic of
عشقی بمولا داریوش خان میخوامت مرد..
همه داریوش های این سرزمین. دلاور خیز مرد هستند و وطن پرست
زنده و جاوید باد راه شهیدان ما🌴🌷
,ایرانی
Iran, Islamic Republic of
خداوند عاقبت تمام مارا به خیرکند ارادت با اولیاالله نهایت عاقبت بخیر است