شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲

ماجرای استادی حدادیان در دانشگاه تهران چیست؟

دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب: 849929
صبح امروز تصویری در فضای رسانه‌ای منتشر شد که نشان می‌داد به علی‌اصغر حدادیان معروف به سعید حدادیان که از مداحان مشهور کشور است، درسی با عنوان تحلیل متون نظم پایداری در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران ارائه شده که حاشیه‌هایی ایجاد کرد.
ماجرای استادی حدادیان در دانشگاه تهران چیست؟
به گزارش جهان نيوز، صبح امروز تصویری در فضای رسانه‌ای منتشر شد که نشان می‌داد به علی‌اصغر حدادیان معروف به سعید حدادیان که از مداحان سرشناس کشورمان است، درسی با عنوان تحلیل متون نظم پایداری در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران ارائه شده است که حاشیه‌هایی ایجاد کرد.

سعید حدادیان که او را به عنوان مداح اهل بیت(ع) می‌شناسند، سابقه سه دهه شاعری و فعالیت ادبی، نقد شعر، اداره جلسات ادبی دانشگاه تهران و برگزاری همایش ادبی سوختگان وصل (که تا امروز نوزدهمین دوره‌اش برگزار شده است)، آثاری چون «همیشه باران»، «شب یک، شاخه نبات» و ... را در کارنامه خود دارد و از جمله شاعرانی است که در سومین جشنواره بین‌المللی شعر فجر برگزیده شد. به گفته یکی از شاعران آئینی کشورمان، سعید حدادیان در ماه گذشته نیز از رساله دکتری خود دفاع کرده است.

سعید حدادیان در گفت‌وگویی که سال ۹۵ با تبیان داشت در پاسخ به این پرسش که «ظاهراً در دانشگاه هم تدریس دارید، چه درس‌هایی را تدریس می‌کنید؟» گفت: «در دانشگاه تهران انقلاب اسلامی تدریس می‌کنم و در جاهای دیگر تاریخ اسلام «۱»، تفسیر «۱» و «۲».


در پاسخ به پرسش دیگری با عنوان «مواجهه دانشجویان با شما چگونه است؟» اظهار داشت: «آن‌ها مرا دوست دارند، نه به عنوان مداح. وقتی وارد درس می‌شویم، می‌بینم دغدغه علمی دارند و در پاسخ به سؤالاتشان به بن بست نمی‌خورند و طرفشان هم ناآگاه نیست. عمدتاً می‌گویند ما از شما برداشت دیگری داشتیم.»

البته عبدالرضا سیف در گفت‌وگویی درباره تدریس سعید حدادیان در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه گفت: «سعید حدادیان دارای مدرک دکتری بوده و چند سال است که به صورت حق‌التدریس در دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دیگر دانشکده‌های دانشگاه تهران تدریس می‌کند.»

وی با اشاره به دروسی که توسط حدادیان تدریس می‌شود، افزود: «دروس ادبیات پایداری، آشنایی با دفاع مقدس و آشنایی با ادبیات انقلاب اسلامی از دروسی است که توسط وی در مقاطع ارشد و کارشناسی تدریس می‌شود.»

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران یادآور شد: «حاج سعید حدادیان از سال ۱۳۹۷ـ۱۳۹۶ به صورت حق التدریس در دانشکده ادبیات و دیگر دانشکده‌های دانشگاه تهران تدریس می‌کند و از گروه معارف هم اجازه تدریس دارد.»

محمود فضیلت استاد گروه زبان و ادبیات فارسی و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی می‌گوید که اگر درسی با هر استادی ارائه می‌شود آن درس با مدرک تحصیلی استاد مرتبط است.
https://jahannews.com/vdcir3av3t1a532.cbct.html
jahannews.com/vdcir3av3t1a532.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
زمانی پروفسور حسابی ها در این دانشگاه درس میداده اند
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
يعني چي ؟؟
يعني الان ناحسابي ها تدريس مي كنند !!؟