دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

بیش از ۳ میلیون زائر اربعینی از کشور خارج شده‌اند

جمعه ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 849477
افزایش زائران در سال جاری یکی از ویژگی‌های خاص زیارت اربعین بود به گونه‌ای که در بعضی از روز‌ها تجربه ۲۰ تا ۳۰ درصد و بعضی از روز‌ها تجربه ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش را در مرز‌های مختلف شاهد بودیم.
بیش از ۳ میلیون زائر اربعینی از کشور خارج شده‌اند
به گزارش جهان نيوز به نقل از صدا و سیما، سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور، ضمن تقدیر از مسئولان کشور عراق برای ارائه تسهیلات به زائران اربعین حسینی، گفت: برای کاهش ایستایی زائران سامانه سجا تعریف شده که از یک طرف بررسی و کنترل می‌کنند و طرف دیگر فقط مهر می‌کنند، و در مرز مهران با توافقی که با طرف عراق داشتیم وارد شدن زائران به عراق را فقط طرف ایرانی بررسی و کنترل می‌کند و طرف عراقی فقط مُهر می‌کنند و از دیشب نیز مرز شلمچه در زمانی که زائر گذرنامه خود را تحویل افسر پلیس دهد ۴ ثانیه بیشتر ایستایی ندارد و سمت عراق هم فقط کنترل طرف ایرانی را می‌پذیرد و زوار از این مسیر عبور می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی کشور گفت: تا به امروز به جز یک مورد حادثه تصادفات در کشور ایران نداشتیم و این هم در جای خود جزء بی‌نظیر‌های این سفر معنوی است.

وی از هموطنان خواست: در این چند روز مانده به پایان سفر اربعین که بیشترین حجم برای رسیدن به کربلا می‌شود مردم سفر خود را مدیریت کنند و سفر معنوی خود را به دقایق آخر موکول نکنند.

سردار رادان افزود: از ابتدا از مردم درخواست کردیم که برای این سفر گذرنامه زیارتی انتخاب کنند و به واسطه اینکه امکان چاپ و تحویل آن برای ما به صورت ساده‌تر و سرعتی‌تر است خوشبختانه از یک میلیون و ۸۰۰ هزار درخواست گذرنامه‌ای که بود بالای ۸۰۰ هزارتای آن‌ها زیارتی بود که ۹۸ و نیم درصد تحویل داده شدند و همکاران ما و اداره پست در تلاش هستند که زمان تحویل به حداقل برسد.
https://jahannews.com/vdcguy97uak9tt4.rpra.html
jahannews.com/vdcguy97uak9tt4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *