دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

سرانجام جوایز فجر چهل‌ویکم به کجارسید؟

پنجشنبه ۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 849387
در اختتامیه چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر اعلام شده بود به نیمی از برندگان این دوره از جشنواره یک دستگاه خودروی شاهین و به نیم دیگر خودروی تارا اهدا خواهد شد که روز گذشته بالاخره طی مراسمی، سند خودروهای شاهین به برندگان تحویل شد.
سرانجام جوایز فجر چهل‌ویکم به کجارسید؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سینما روزهایی را سپری می‌کند که فاصله‌ای تا شروع فجر چهل‌ودوم باقی نمانده است، حتی برخی آثار که قصد شرکت در این جشنواره را دارند مراحل ساخت خود را سپری کرده و یا به مراحل پایانی رسیده‌اند.

اما با وجود نزدیکی به دوره بعد این رویداد سینمایی پرونده فجر چهل‌ویکم در بخش جوایز همچنان باز است، در اختتامیه چهل‌و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر اعلام شده بود به نیمی از برندگان این دوره از جشنواره یک دستگاه خودروی شاهین و به نیم دیگر خودروی تارا اهدا خواهد شد. جایزه‌ای که به‌نظر برای ربایندگان سیمرغ مناسب بود و حتی مجید صالحی آن را به زلزله‌زدگان خوی که آن روزها درگیر آسیب‌دیدگی‌های بسیاری بودند تقدیم کرد.

صالحی چند ماه بعد از جشنواره اعلام کرد که هنوز جایزه‌اش را دریافت نکرده و از مسئولان جشنواره و ایران‌خودرو تقاضا دارد تا آن را زودتر تحویل دهند تا به زلزله‌زدگان خوی برسد.

در همان زمان با مسئولان روابط عمومی و ستاد جشنواره صحبت کردیم و متوجه شدیم که این خودرو‌ها با رایزنی دبیر جشنواره به همه برندگان تخصیص پیدا کرده است. همچنین بیان شد که حواله این خودروها تحویل هنرمندان و دریافت کنندگان جایزه شده و جشنواره اطلاعی از روند تحویل خودرو ندارد.

همان زمان سیمون سیمونیان، مسئول دبیرخانه جشنواره چهل‌ویکم در پاسخ به اعتراض مجید صالحی گفته بود: «واقعیت این است که در این جریان شرکت‌های خودروساز باید پاسخگو باشد. سازمان سینمایی و دبیرخانه جشنواره بعد از برگزاری اختتامیه برگزیدگان را در قالب نامه‌ای به دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا معرفی کرده است.»

وی تاکید کرد: «اگر تعللی در تحویل خودروها صورت گرفته از سوی شرکت‌های خودروساز است. احتمالاً پروسه اداری تحویل این خودروها طولانی شده است. ما اسامی را اسفندماه به خودروسازان اعلام کرده‌ایم و واقعاً اطلاعی ندارم که چرا تا به امروز تحویل خودروها با تأخیر مواجه شده است.»

حالا بعد از چند ماه خبر آمده که روز گذشته بالاخره طی مراسمی، سند خودروهای شاهین به برندگان تحویل شد.

مدیرعامل خودروسازی سایپا در این باره گفت: « تاخیر در تحویل خودروهای شاهین به برگزیدگان جشنواره فیلم فجر دلایلی داشت از جمله اینکه ما برای انجام هر کار اجتماعی توسط سایپا باید مصوبه هیات مدیره مجمع را دریافت کند و از آنجا که مجمع در فاصله 28 تا 31 تیرماه هر سال تشکیل می‌شود لذا در انتظار تشکیل این مجمع و دریافت مصوبه ماندیم و به همین دلیل نیز اهدا جوایز به طول انجامید اما امیدواریم از سال‌های آینده این مشکل بوجود نیاید.»

با توجه به تحویل شاهین به سلبریتی‌ها، این  احتمال وجود دارد تا این سلبریتی‌ها را از این به بعد در حال رانندگی با خودروی شاهین در خیابان‌ها ببینیم.

اما همچنان نکته قابل توجه عدم تحویل خودرو‌های تارا به هنرمندانی است که حواله این خودرو را دریافت کرده‌اند، با این وجود همچنان تکلیف خودروی تارایی که مجید صالحی در جشنواره فیلم فجر برنده شد و قول داده بود به مردم زلزله‌زده خوی اهدا می‌کند مشخص نیست.
https://jahannews.com/vdcg7y97uak9tw4.rpra.html
jahannews.com/vdcg7y97uak9tw4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *