يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

قبر حضرت آدم و نوح در نجف اشرف قرار دارد

شنبه ۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب: 848766
امام صادق (ع) فرمود: "....هر گاه حضرت علی(ع) را زیارت کردی بدان که حضرت آدم و حضرت نوح و حضرت علی(ع) را زیارت کرده ای ...
قبر حضرت آدم و نوح کجاست؟
به گزارش جهان نيوز، کاربری در پایگاه «اسلام کوئست» پرسیده است: چگونه می توان به این مطلب دست پیدا کرد که آیا حضرت آدم و نوح در نجف به خاک سپرده شده اند؟
 
پاسخ اجمالی
تنها راه آگاهی از محل قبر حضرت آدم و نوح روایات است. در روایات متعددی از ائمه معصومین (ع) وارد شده است که محل دفن و قبر حضرت آدم (ع) و حضرت نوح (ع) در نجف اشرف است که به بعضی از آنها اشاره می کنیم:
 
1. ابو بصیر گوید از امام صادق (ع) پرسیدم امام علی(ع) در کجا دفن شده اند؟ فرمود: در قبر پدرش حضرت نوح . گفتم قبر نوح در کجاست?، مردم می گویند: قبر حضرت نوح در مسجد (مسجد کوفه) قرار دارد!؟ فرمود : نه در پشت کوفه قرار دارد."
 
2.اما صادق(ع) فرمود: "کوفه باغی از باغ های بهشت است قبر حضرت نوح و قبر حضرت ابراهیم و قبر سیصد و هفتاد پیغمبر دیگر و قبر حضرت علی (ع) در آن قرار دارد."
 
3. امام صادق (ع) فرمود: "....هر گاه حضرت علی(ع) را زیارت کردی بدان که حضرت آدم و حضرت نوح و حضرت علی(ع) را زیارت کرده ای ...
 
از این روایات و روایات متعدد دیگر به خوبی استفاده می شود که قبر حضرت آدم و قبر حضرت نوح در نجف اشرف فعلی (پشت کوفه) واقع شده است و از آنجا که در آن زمان نجف به صورت یک شهر نبوده بلک دشت خشکی بوده است از آن به عنوان پشت کوفه یا نزدیک کوفه یاد شده است.
https://jahannews.com/vdcg37973ak9tu4.rpra.html
jahannews.com/vdcg37973ak9tu4.rpra.html
برچسب ها: نجف اشرف
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *