شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲

مجوز استخدام ۵۷ هزار معلم گرفته شد

پنجشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب: 848574
وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به بازنشسته شدن ۸۴ هزار نفر معلم در کشور، از سازمان اداری و استخدامی کشور درخواست ۸۴ هزار مجوز استخدام جدید داشتیم، که توانستیم مجوز جذب ۵۷ هزار نفر نیرو را بگیریم.
مجوز استخدام ۵۷ هزار معلم گرفته شد
به گزارش جهان نيوز، رضا مراد صحرایی غروب امروز در سفر به شهرستان دلفان در مصلی نورآباد، با اشاره به بحث نقل و انتقالات و ماندگاری پایین معلمان در شهرهای برخی استان‌ها همچون تهران و سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در حال حاضر نقل و انتقالات معلمان تنها در موارد خاص و حاد و از طریق جایگزینی پیگیری می‌شود.

وی گفت: در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد شده نیروهای خرید خدمت و نهضتی که از استخدام جا مانده‌اند، تعیین تکلیف شوند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: با توجه به بازنشسته شدن ۸۴ هزار نفر معلم در کشور، از سازمان اداری و استخدامی کشور درخواست ۸۴ هزار مجوز استخدام جدید داشتیم، اما توانستیم مجوز جذب ۵۷ هزار نفر نیرو را بگیریم.

صحرایی تاکید کرد: در تلاش هستیم که معلمان در حال بازنشستگی را تا یک سال دیگر نگهداری کنیم تا کلاس‌های درس خالی از معلم نشود.

وی با اشاره به اینکه ساخت یک هنرستان بزرگ برای شهرستان دلفان در شورای آموزش و پرورش استان تصویب و امروز رسما کلنگ احداث آن به زمین زده شد، گفت: در شهرستان دلفان فضاهای آموزشی خالی زیادی وجود دارد که باید به مدارس خوب و بزرگ تبدیل شوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه متاسفانه کانون پرورش فکری این شهرستان مدت زیادی است که نیمه کاره رها شده است، افزود: با پیگیری‌های انجام شده، اعتبار مورد نیاز این طرح تامین شده و تا پایان سال ۱۴۰۲ آماده بهره‌برداری است.

به گفته صحرایی با رایزنی‌های انجام شده با سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، تجهیزات مورد نیاز این مدارس تامین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان دلفان ۱۶ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش آموز وجود دارد، اظهار کرد: امسال مدارس کانکسی شهرستان برچیده و مدارس جدید برای این دانش آموزان احداث خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص مدارس شبانه روزی نیز گفت: دولت قبل مدارس شبانه‌روزی را تعطیل کرد، اما ما باید آنها را مجدد به چرخه آموزش بازگردانیم.

وی در خصوص مسکن فرهنگیان نیز توضیح داد: مسکن فرهنگیان مطالبه‌ای جدی است که نیاز به حمایت دولت دارد، با وزیر مسکن در این زمینه نشستی خواهیم داشت.

 وزیر آموزش و پرورش وجود کلاس‌های مختلط را اوج بی تدبیری عنوان کرد و گفت: اینکه با وجود کلاس و معلم مازاد کلاس‌ها مختلط برگزار شود، اتفاق خوبی نیست.

صحرایی بیان کرد: وجود کلاس‌های مختلط در برخی مدارس استان لرستان و ایلام مشاهده شده است، برای رفع این مشکل باید نُرم کلاس‌ها پایین آورده و از معلمان کلاس‌های دیگر برای آموزش این دانش آموزان استفاده شود.
https://jahannews.com/vdcd5j0joyt0ok6.2a2y.html
jahannews.com/vdcd5j0joyt0ok6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر جذب نیرو وحل مشکل طراز نیروی انسانی به چه قیمتی؟
Iran, Islamic Republic of
ای کاش ورودی آموزش وپرورش فقط دانشگاه فرهنگیان بود.حداقل بنیه ودانش علمی برای قبولی و سپس گذراندن واحد وتهداد درس های مورد نیاز .