دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

فرار صهیونیست‌ها از فلسطین اشغالی اوج گرفت

پنجشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۲۱
کد مطلب: 848498
سفارتخانه‌های اروپایی در فلسطین اشغالی می‌گویند که درخواست‌ ویزا برای مهاجرت به اروپا افزایش محسوسی داشته است.
فرار صهیونیست‌ها از فلسطین اشغالی اوج گرفت
به گزارش جهان نيوز، افزایش مهاجرت معکوس میان صهیونیست‌ها در سرزمینی که هیچ وقت متعلق به آن‌ها نبوده، طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی را آغاز کرده و طی یک سال اخیر به شکل محسوسی افزایش یافته است؛ تا جایی که محافل صهیونیستی به جد هشدار می‌دهند.

سفیر یکی از کشورهای اروپایی در تل آویو به روزنامه یدیعوت احارانوت گفته است که درخواست ویزا از سوی یهودیان به شکل بی سابقه‌ای افزایش یافته است. او بدون افشای هویت خود گفت که برخی دلیل این موضوع را به لایحه اصلاحات قضایی نتانیاهو و برخی نیز به گرانی شدید مخارج زندگی در اسرائیل مربوط می‌دانند.

او افزود: «تاکنون این حجم از درخواست ویزا را تجربه نکرده بودیم».

افزایش مهاجرت معکوس در شرایطی است که رژیم صهیونیستی مبنای تشکیل خود را جذب گسترده یهودیان از اقصی نقاط دنیا قرار داده و همواره تلاش کرده است تا به تدریج بر تعداد یهودیان ساکن فلسطین بیفزاید. تا پیش از اشغالگری و گسیل موج موج یهودیان از اقصی نقاط دنیا به فلسطین از سوی جنبش صهیونیستم، تعداد یهودیان بسیار ناچیز بود؛ به طوریکه در سال ۱۸۷۸ تنها سه درصد ساکنان سرزمین فلسطین یهودی بودند.

طبق آخرین آمار ارائه شده در تاریخ ۱۴ ژوئن۲۰۲۳، یهودیان با جمعیت۶.۸۱۴ میلیون نفری،  ۴۹.۹ درصد ساکنان فلسطین را تشکیل می‌دهند و این در حالی است که جمعیت فلسطینی‌ها  ۱۴.۳ میلیون نفر است که ۶.۴ میلیون نفر از آن‌ها در اردوگاههای آوارگان در خارج از فلسطین به سر می‌برند.

در این میان سفارتخانه‌های فرانسه، هلند، رومانی، پرتغال، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و کشورهای حوزه بالتیک خبر از افزایش تقاضای ویزا از سوی اسرائیلی‌ها داده‌اند.
 
سفارت اسپانیا گفته است که در سه سال گذشته تعداد اسرائیلی‌هایی که درخواست ویزای این کشور را کرده‌اند افزایش داشته است؛ به گفته این سفارتخانه عمده ویزاهای درخواستی مربوط به زندگی و کار در اسپانیا است.

سفارت فرانسه در تل آویو نیز خبر داده است که تعداد درخواست‌ها برای ویزای این کشور افزایش یافته است. این سفارتخانه افزود: «دلیل این موضوع را نمی‌دانیم».

شبکه عبری‌زبان کان نیز در ماه مارس گذشته با انتشار یک نظرسنجی گزارش داد که حدود دو میلیون اسرائیلی به خاطر وضعیت نابسامان سیاسی و اقتصادی، قصد دارند از فلسطین اشغالی مهاجرت کنند؛ این یعنی بیش از یک چهارم ساکنان یهودی فلسطین به فکر فرار از این سرزمین هستند.
 
کاهش مهاجرت یهودیان به فلسطین اشغالی
در کنار افزایش خروج یهودیان از فلسطین، میزان ورود یهودیان نیز به این سرزمین اشغالی کاهش یافته است. در این راستا سازمان صهیونیستی Nefesh Ban Nefesh که به کار ترغیب یهودیان جهان برای مهاجرت به فلسطین مشغول است، چندی پیش گزارش داد که میزان مهاجرت یهودیان آمریکا و انگلیس به فلسطین به خصوص در میان جوانان به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

این سازمان افزود: «یهودیان بیشتر به ما می‌گویند که به اسرائیل مهاجرت نمی‌کنیم؛ سرعت مهاجرت کاهش یافته است، امسال پیش‌بینی می‌کنیم که ۳۰۰۰ مهاجر به اسرائیل بروند که این میزان ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از سال‌های گذشته است».

گفتمانی در مورد بی ثباتی در اسرائیل وجود دارد، زیرا یهودیان بیشتری به آنها می گویند که مهاجرت نخواهند کرد، زیرا اسرائیل با مقاصد دیگر برای مهاجرت رقابت می کند، و خاطرنشان کردند که "کاهش سرعت مهاجرت وجود دارد. تا پایان سال ۲۰۲۳، انتظار می رود که این امر مهاجرت کند." که به حدود ۳۰۰۰ مهاجر می‌رسیم که تقریباً کمتر از آن است.
 
شبکه ۱۲ رژیم اسرائیل نیز در ماه آوریل در گزارشی گفت که شبکه‌های اجتماعی در اسرائیل پر از تبلیغ آژانس‌های مسافرتی و ارائه خدمات مسافرتی برای مهاجرت به کشورهای اروپایی شده است، یا افرادی که می‌گویند در حال برنامه‌ریزی برای مهاجرت به اروپا به دلیل «بد شدن وضعیت در اسرائیل» و «افزایش خطر دیکتاتوری و نابودی دموکراسی» هستند.

به گزارش این شبکه، یک سال بعد به مرور شهرک‌های یهودی‌نشین در کشورهای اروپایی و جوامعی که از اسرائیل مهاجرت کرده‌اند در این کشورها شکل می‌گیرد، به این معنا که آن‌ها می‌خواهند شرایطی متناسب با نیازهایشان در اروپا فراهم آورند و دور هم باشند.

در این گزارش آمده بود: «مجموعه بزرگی نزدیک به هزار خانواده اکنون به مهاجرت فکر می‌‌کنند و در حال سؤال پرسیدن و جست‌وجو در خصوص امکان خرید خانه در اروپا هستند. بسیاری از کارگران ماهر حوزه تکنولوژی مهاجرت خواهند کرد و کدام کشور است که آن‌ها را به دلیل توانایی‌هایشان نپذیرد».

خطرناک‌ترین بحران در تاریخ رژیم صهیونیستی
گسترش فرار صهیونیست‌ها از فلسطین اشغالی بی شک یکی از مظاهر عمق بحران حاضر در رژیم اشغالگر است؛ بحرانی که «اسحاق هرتزوگ» رئیس اسرائیل در سخنان خود در ماه مارس گذشته در خصوص آن گفت: «اسرائیل در یک بحران تاریخی به سر می‌برد؛ بحرانی که اسرائیل را به تخریب از درون تهدید می‌کند».

اختلافات عمیق سیاسی بر سر لایحه قضایی، تمرد نظامیان در بخش های مختلف ارتش اسرائیل، تظاهرات‌ چند ماهه خیابانی و بازداشت صدها معترض (که هر کدام یک بحران جدی است) را اگر در کنار افزایش بی سابقه عملیات‌های مسلحانه فلسطینی‌ها قرار دهیم که در طول هفته بارها صورت می‌گیرد؛ می‌توانیم تصویر بهتری از شرایط حاکم بر فلسطین اشغالی بدست آوریم.

به گفته رسانه‌های اسرائیلی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۳۴ نظامی و شهرک‌نشین در پی حملات مسلحانه فلسطینی‌ها کشته شده‌اند و گاهی در یک روز چند عملیات تیراندازی رخ می‌دهد.
https://jahannews.com/vdci3vavvt1a552.cbct.html
jahannews.com/vdci3vavvt1a552.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *