دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۲

واکنش بایدن به سقوط هواپیمای حامل پریگوژین

پنجشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۱۷
کد مطلب: 848497
رئیس جمهور آمریکا در واکنش به خبر مرگ رئیس گروه واگنر در سقوط هواپیما در روسیه ادعا کرد از شنیدن این خبر غافلگیر نشده است.
واکنش بایدن به سقوط هواپیمای حامل پریگوژین
به گزارش جهان نيوز، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به خبر سقوط هواپیمای حامل «یوگنی پریگوژین»، رئیس گروه واگنر در روسیه واکنش نشان داده و ادعا کرد که از شنیدن این خبر «غافلگیر نشده است.»

ساعاتی پیش رسانه‌های روس با استناد به منابع خبری گزارش دادند، هواپیمای سبک متعلق به یوگنی پریگوژین، رهبر گروه واگنر سقوط کرده و 10 سرنوشین آن جان باخته‌اند.

رسانه‌های روسیه از جمله «Baza» که نزدیک به پلیس روسیه است گفته‌اند که هفت سرنشین این هواپیما و سه خدمه آن همگی جانشان را از دست داده‌اند.

سازمان هواپیمایی روسیه می‌گوید نام پریگوژین 62 ساله در میان فهرست مسافران هواپیمایی بوده که سقوط کرده است. «دیمیتری آتکین»، بنیان‌گذار گروه واگنر نیز جزو افرادی است که در این حادثه جان باخت.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این حادثه ضمن این که از در اتهام‌زنی علیه «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه وارد شد بیان کرد: «من نمی‌دانم حقیقتا چه اتفاقی افتاده است اما من غافلگیر نشدم. کمتر اتفاقی در روسیه بدون آنکه ولادیمیر پوتین پشت آن بوده باشد، می‌افتد. اما اطلاعات کافی برای آنکه جواب را بدانم ندارم.»

سازمان هواپیمایی روسیه مرگ یوگنی پریگوژین و «دیمیتری آتکین»، فرمانده و بنیان‌گذار گروه واگنر را تأیید کرد. طبق گزارش سازمان موارد اضطراری روسیه هواپیمای سانحه‌دیده در شهر «تور» واقع در شمال غربی مسکو سقوط کرد. دلیل سقوط هواپیما هنوز مشخص نیست.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز بعد از انتشار گزارش‌های اولیه درباره سقوط هواپیمای حامل رئیس گروه واگنر ادعا کرد: «هیچکس نباید از تایید اینکه پریگوژین سوار این هواپیما بوده غافلگیر شود.»
https://jahannews.com/vdchw6n6q23nkkd.tft2.html
jahannews.com/vdchw6n6q23nkkd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
دم پوتین گرم که زد صافشون کرد...!! خیلی روشون زیاد شده بود...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
انگار كار خود بايدن بوده كه غافلگير نشده !!!
البته اين خبيث ها براي اختلاف افكني در كشور هاي مخالف خود و رقبايشان از هيچ جنايتي رويگردان نيستند كار سازمان سيا همينه