شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

کارداران سوئد و دانمارک به وزارت خارجه احضار شدند

يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب: 848023
در پی تکرار هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک، کارداران این کشورها در تهران امروز به صورت جداگانه به وزارت امور خارجه احضار و نسبت به تکرار این اقدامات توطئه آمیز و خطرآفرین به آنها هشدار داده شد.
کارداران سوئد و دانمارک به وزارت خارجه احضار شدند
به گزارش جهان نيوز، در پی ادامه توهین به ساحت مقدس قرآن کریم در کشورهای سوئد و دانمارک، کارداران این دو کشور امروز (یکشنبه) ۲۹ مرداد ماه به صورت جداگانه به وزارت امور خارجه ایران احضار شدند. 
 
در این احضار معاون اداره کل حقوق بشر وزارت امور خارجه ضمن محکومیت شدید تداوم اقدامات گستاخانه و شنیع توهین به قرآن کریم در این دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران مسؤولیت کامل و عواقب جدی اهانت به ساحت قرآن کریم را متوجه دولت‌های سوئد و دانمارک می‌داند.
 
هتک حرمت قرآن کریم که در دو ماه گذشته به کرات در این دو کشور صورت گرفته، منجر به احضار چند باره کاردار و سفیر سوئد و همچنین سفیر دانمارک به وزارت امور خارجه ایران شد. 
 
در دیدار امروز ضمن اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پشتیبانی از جنایتکاران و هتاکان به قرآن کریم به منزله گرفتن آرایش جنگی در برابر دنیای اسلام است، نسبت به تکرار این اقدامات توطئه آمیز و خطرآفرین هشدار داده شد.
 
معاون اداره کل حقوق بشر با بیان اینکه آزادی بیان با انجام تکالیف و مسؤولیت‌های خاص همراه است، از نمایندگان سوئد و دانمارک خواست تا به تعهدات بین المللی بر اساس مواد ۱۹ و ۲۰ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی پایبند باشند.
 
در این احضار، با اشاره به قطعنامه‌‌های مصوب اجلاس پنجاه و سومین نشست شورای حقوق بشر و همچنین هجدهمین نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای اسلامی تصریح شد: برغم موضع صریح و عزم جدی آزاداندیشان جهان در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، دولت هایی مانند سوئد و دانمارک در‌ پایبندی به این مصوبات منفعل بوده و متاسفانه با عدم به نمایش گذاشتن عزم و اراده جدی در مقابله با نفرت پراکنی و اسلام هراسی، همچنان از هتاکان حمایت می‌کنند. 
 
کارداران سوئد و دانمارک در این دیدارها ضمن یادآوری مواضع کشورشان در محکومیت هرگونه اهانت به قرآن کریم، گفتند که دولت‌های سوئد و دانمارک با انجام تغییرات در قوانین داخلی خود مصمم هستند از بروز اینگونه اقدامات جلوگیری کنند. 
 
آنها همچنین تصریح کردند که مراتب را با فوریت به پایتخت‌های خود منعکس خواهند کرد.
 
به گزارش فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ۱۶ مرداد ماه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس از احضار سفیر دانمارک در تهران به وزارت امور خارجه در صبح همان روز و در پی هتک حرمت مستمر به قرآن کریم در این کشور خبر داد.
 
در پی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد نیز برای نخستین بار کاردار این کشور در غیاب سفیر و پس از آن هم سفیر سوئد به وزارت امور خارجه ایران احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آنها ابلاغ شد. پس از آن هم حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اعلام کرد که سفیر جدید سوئد که قرار بود برای شروع ماموریتش به تهران بیاید تا زمانی که دولت سوئد مانع از چنین اقداماتی نشود را نخواهد پذیرفت و روند اعزام سفیر جدید ایران به استکهلم هم متوقف شد.
https://jahannews.com/vdcci4q412bq0x8.ala2.html
jahannews.com/vdcci4q412bq0x8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
باید آن خانم سوئدی که به قرآن سوز حمله کرد را یک جایزه بهش بدهند و دعوت کنند بیاید ایران از او پذیرایی مرتب بکنند….