جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱
۱۱

گزارش هیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی نهایی شد

سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب: 847419
یک ماه پیش گزارش تحقیق و تفحص از حقوق های نجومی در این هیات به تصویب رسید و پس از تصویب در کمیسیون برنامه و بودجه، در صحن مجلس قرائت می‌شود.
گزارش هیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی نهایی شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، مالک شریعتی در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۴ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، گفت: بنده در آبان سال ۹۹ یک تحقیق و تفحص درباره عملکرد معاونت اجرایی، اداری و سازمانی مجالس هشتم تا دهم ثبت کردم، اما به دلیل اینکه حسینعلی حاجی دلیگانی، تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی را ثبت کرده بود بنده هم علاقه مند بودم در آنجا فعالیت کنم. به همین دلیل به طور موقت تحقیق و تفحصی را که از سازمان اداری مجلس ثبت کرده بودم، مسکوت گذاشتم تا تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی نهایی شود.

وی متذکر شد: حدود یک ماه قبل گزارش نهایی هیأت تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی نهایی شد و این گزارش در هیئت ۱۲ نفره به تصویب رسید. اکنون این گزارش آماده ارائه به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و طی کردن مسیر برای تصویب و ارائه به صحن مجلس است. کار هیئت تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در این مرحله به پایان رسیده است‌.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی با اشاره به اینکه بنده مجاز نیستم از جزئیات و مصادیق اسم ببرم، تصریح کرد: ما بالغ بر ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر را بررسی کردیم که از دستگاه‌های مختلف در سه قوه بودند. آنچه ما دنبال می‌کردیم، هم در حوزه مصادیق و هم در حوزه قوانین بود. از آنجایی که حقوق نجومی تعریف قانونی ندارد، ما مبنا را سقف قانون بودجه در نظر گرفتیم که در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود و بالاتر از این رقم را تخلف در نظر گرفتیم. در حوزه قوانین و مقررات نیز ما کاری انجام دادیم که در هیأت‌های تحقیق و تفحص کم نظیر است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما بیش از دو سوم وقت هیأت تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی را به آسیب شناسی قوانین موجود، نظام‌های پرداخت حقوق و دستمزد، تخلفات مبتنی بر منافذ قانونی که اتفاق می‌افتد و احتمال دارد سال‌های بعد نیز تکرار شود، اختصاص دادیم و تاکیدمان بر این بود که تا جایی که می‌توانیم، جلوی این منافذ را ببندیم که نیاز به آسیب شناسی قوانین داشت‌.

وی ادامه داد: نتیجه این کار ۱۴ حکم پیشنهادی بود که برخی از این احکام در قانون بودجه اعمال شد. بحث ساماندهی رفاهیات، یک فیش بودن پرداخت‌ها به اشخاص و اینکه همه بر اساس یک نظام هماهنگ دریافتی داشته باشند از احکام این هیأت بود که در قانون برنامه هفتم توسعه هم دنبال خواهد شد. معتقدم اگر این اصلاح قوانین اتفاق بیفتد، بین ۸۰ تا ۹۰ درصد از منافذ پرداخت‌های نجومی و غیرمتعارف گرفته شود.
https://jahannews.com/vdca60nao49nyy1.k5k4.html
jahannews.com/vdca60nao49nyy1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احسنت
ب
Iran, Islamic Republic of
آیاتابحال بااین تحقیق‌ها وگزارشها نتیجه خوبی هم گرفته شده ؟
حمید
Iran, Islamic Republic of
آقای مالک شریعتی زنده باشید و بر تلاش خودتام بیافزایید ، خداوند ناظر اعمال ماست و از هوچی گری مغلطه کاران نهراسید. .
فرح وش
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر
دست شما درد نکند.
Canada
نتیجه‌اش چی؟.
Iran, Islamic Republic of
در یک زمان واحد از سنوات کاری ممکن است دریافتی مدیران ، کارشناسان، رئیس یک مجموعه، کارمندان سطوح پایین تر همزمان به سقف حقوق برسد آیا خود این موضوع باعث بی انگیزه شدن و کاهش بهره وری نمی شود و آیا میزان مسئولیتی که به عهده رده های شغلی فوق الذکر می باشد یکی است بهر حال امیدواریم با اجرای این طرح بهره وری آسیب نبیند
Iran, Islamic Republic of
خب که چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
مالک شریعتی جای خود مالک اشتر هم بیادنمی تونه هیچ کاری بکنه
Iran, Islamic Republic of
چون اخلاق جمعی کلی ما ایرانیها به همین سمت شکل گرفته ، چون ما ایرانیها استاد توجیه کردن و فرافکنی خطاهایمان هستیم و ...
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای شریعتی دست شما دردنکنه اما با توجه به سوابق تحقیق و تفحصهای مجلس در همه ادوار گذشته تاکنون که نشون داده تقریبا" اکثر قریب به اتفاق این تحقیقات راه به جایی نبرده و مشکلی از مشکلات عدیده کشور و نظام را برطرف نساخته ,لذا باید در وهله اول فکری به حال نتیجه دادن ملموس و قابل مشاهده تحقیق و تفحصها کرده و قوانینی وضع نمایید که این بررسیها وگزارشات را تا حصول نتیجه به دردبخور دنبال نموده و به سرانجام برساند.
هدایت
Iran, Islamic Republic of
باید تمام مسولان و نماینده ها حقوق مطابق با حد اقل قانون وزارت کار بگیرند که هم درک درستی از معیشت مردم داشته باشه