سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

تاجیکستان حمله تروریستی شیراز را محکوم کرد/ وزیر امور خارجه تاجیکستان: آماده همکاری با نهادهای ایران در حادثه تروریستی شاهچراغ هستیم

سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 847385
وزیر امور خارجه تاجیکستان تأکید کرد: ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی شاهچراغ، اطمینان می‌دهیم این حادثه بر روابط دو کشور دوست و برادر تأثیر نخواهد گذاشت.
تاجیکستان حمله تروریستی شیراز را محکوم کرد
به گزارش جهان نيوز، «سراج‌الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان در یک نشست مطبوعاتی، حادثه تروریستی حرم شاهچراغ را محکوم و بر عدم تاثیر آن بر روابط میان کشورش با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وزیر امور خارجه تاجیکستان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر جذب شهروندان این کشور جهت انجام اقدامات تروریستی اظهار داشت: ما از وقوع این حادثه تروریستی توسط رسانه‌ها مطلع شدیم و هنوز در این مورد به ما از طرف ایران اطلاعی داده نشده است. ما آماده‌ایم با نهادهای مربوطه کشور دوست و برادر ایران همکاری کنیم.

وی تاکید کرد: ما حادثه تروریستی شاهچراغ را شدیداً محکوم می‌کنیم و به نزدیکان و بستگان قربانیان صبر جمیل و به مجروحان و آسیب‌دیدگان شفای کامل می‌خواهیم.

این مقام سیاسی تاجیک ادامه داد: رئیس جمهور تاجیکستان در خصوص عوامل تروریستی بسیار دقیق و درست تاکید دارند که «تروریست وطن، ملت و دین ندارد و حتما باید محکوم شود». بنابراین بدون تردید این اقدام تروریستی به روابط میان تاجیکستان و ایران تاثیری نخواهد داشت.

مهرالدین با اشاره به تاریخی و ریشه‌دار بودن روابط میان تاجیکستان و ایران، تاکید کرد: مشترکات تاریخی، فرهنگی و پیوندهای ناگسستنی میان مردم دو کشور خیلی بیشتر از آن است که یک عامل جنایی و تروریستی بتواند آن را تحت تاثیر قرار دهد. بلکه این حادثه اهمیت همکاری‌ها و مبارزه مشترکمان علیه تروریسم و سایر تهدیدات امنیتی را برجسته می‌کند.

بنابراین چنانچه از طرف کشور دوست و برادر ایران درخواست رسمی دریافت کنیم، حتما در این زمینه نهادهای مربوطه تاجیکستان همکاری‌های لازم را انجام خواهند داد.
https://jahannews.com/vdcc4mq4p2bq018.ala2.html
jahannews.com/vdcc4mq4p2bq018.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *