دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱۷

ترک فعل یک میلیارد دلاری «همتی» +جزئیات

يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 847004
اهمال بانک مرکزی در دوره ریاست همتی برای تبدیل پول‌های ایران در کره جنوبی به ارزهای معتبر، سبب کاهش یک میلیارد دلاری ارزش آن طی چند سال اخیر شد.
ترک فعل یک میلیارد دلاری «همتی» +جزئیات
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه ایران اقتصاد، «عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی دولت روحانی در حالی از جزئیات آزادسازی ارزهای بلوکه شده در کره جنوبی انتقاد کرده که مقصر اصلی این موضوع سوء مدیریت خود او بوده است.

از سال ۱۳۹۷ بانک مرکزی به ریاست همتی با اهمال عجیب، تلاشی برای تبدیل پول ایران به یورو نکرد و ارزهای ایران به صورت واحد پول وون در بانک‌های کره باقی ماند.
بدین ترتیب با کاهش ارزش وون کره در چند سال اخیر، حدود یک میلیارد دلار از ارزش پول‌های بلوکه شده ایران آب رفت که مقصر آن «عبدالناصر همتی» و تیم مدیریتی بانک مرکزی دولت روحانی است.

فرزین: تمام منابع ارزی ایران در کره‌جنوبی آزاد شد
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد:‌تمام منابع ارزی توقیف شده ایران در کره‌جنوبی آزاد شد و این منابع به‌ صورت پرداخت بانکی در راستای خرید کالاهای غیرتحریمی استفاده می‌شود.

فرزین در این‌باره افزود:به تیم دیپلماسی ارزی به دلیل موفقیت در آزادسازی منابع ارزی توقیف شده تبریک می‌گویم. بدون تردید آنچه به دست آمده فراتر از تحلیل‌های موجود است و البته این فرایند ادامه خواهد داشت.

وی گفت:لازم به تأکید است که متأسفانه نزدیک به ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی کشورمان طی سال‌های پایانی دهه ۹۰ به‌ صورت وون (واحد پول ملی کره‌جنوبی) به بانک‌های کره‌جنوبی واریز شده بود و هیچ سودی هم به آن تعلق نمی‌گرفت. حتی طی این سال‌ها به دلیل کاهش برابری وون به دلار، نزدیک به یک میلیارد دلار آن با کاهش ارزش برابری مواجه شده بود.

فرزین ادامه داد:با پیگیری‌های فنی و دیپلماسی موفق، تمام منابع ارزی توقیف شده ایران در کره‌جنوبی آزاد و هزینه‌های تبدیل ارز آن از وون به یورو نیز توسط کشور ثالت پذیرفته شد.

رئیس کل بانک مرکزی افزود:بر همین اساس بزودی تمام این منابع یورویی به حساب‌های ۶ بانک ایرانی در قطر واریز و به‌ صورت پرداخت بانکی در راستای خرید کالاهای غیرتحریمی استفاده می‌شود. مابقی این منابع هم در صورت سپرده، مشمول دریافت سود بانکی خواهد شد.

لازم به تأکید است منابع ارزی ایران در چند کشور دیگر نیز بزودی در دسترس قرار می‌گیرد که اخبار و آثار آن در بازار و مبادلات تجاری مشاهده خواهد شد.

همتی یک میلیارد دلار از ۷ میلیارد دلار را به فنا داد
در همین زمینه بررسی‌ها حاکی از آن است که اهمال بانک مرکزی در دوره ریاست همتی برای تبدیل پول‌های ایران در کره‌جنوبی به ارزهای معتبر، سبب کاهش یک میلیارد دلاری ارزش آن طی چند سال اخیر شد.

عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی دولت روحانی در حالی از جزئیات آزادسازی ارزهای بلوکه‌شده در کره جنوبی انتقاد کرده که مقصر اصلی این موضوع، سوء مدیریت خود او بوده است. از سال ۱۳۹۷ بانک مرکزی به ریاست همتی با اهمال عجیب، تلاشی برای تبدیل پول ایران به یورو نکرد و ارزهای ایران به صورت واحد پول وون در بانک‌های کره باقی ماند. بدین ترتیب با کاهش ارزش وون کره در چند سال اخیر، حدود یک میلیارد دلار از ارزش پول‌های بلوکه‌شده ایران آب رفت که مقصر آن عبدالناصر همتی و تیم مدیریتی بانک مرکزی دولت روحانی است.
https://jahannews.com/vdcaw0nay49nyw1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaw0nay49nyw1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
اگر اینطوره چرا اینها رو محاکمه نمی کنید
Iran, Islamic Republic of
خجالت بکشید با این وضعیتی که برای کشور بوجود آوردید و منتقد آن هم شده اید
Iran, Islamic Republic of
صرفنظ از دعوا جناچی و کی بود کی بود من نبودم لطفا کارشناس اقتصادی شما بفرمایند که تکلیف سیاستی معامله با همه کشورها با ارز غیر دلار و یورو معامله شود چه خواهد شد؟
United Arab Emirates
باید شدیدا مجازاتش کرد تازه الان مدعی هم شده
Iran, Islamic Republic of
ای مرجع قضایی / اقدام انقلابی
United States
چرا تو این دوسال دولت جدید اینکارو نکرد؟
Iran, Islamic Republic of
برای اینکه پولها بلوکه شده بود
Iran, Islamic Republic of
محاکمه اش کنید
Iran, Islamic Republic of
پرداخت بانکی در راستای خرید کالاهای غیرتحریمی استفاده می‌شود!
Iran, Islamic Republic of
یعنی وون کره یک هفتم کاهش ارزش داشته؟!!
Iran, Islamic Republic of
بله و ین ژاپن 30 درصد
Iran, Islamic Republic of
....
مهسا
Iran, Islamic Republic of
دیگه دارم مطمئن میشم میخواد کاندید بشه.
شاهپور
Iran, Islamic Republic of
پس آزاد نشده در عوضش اجناس بنجل چینی و تاریخ مصرف گذشته وغیره آنهم چند برابر قیمت به ایران داده می شود زیاد قمپز در نیارید.
شجاع
Iran, Islamic Republic of
خدا عاملینش را نیامرزد
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
خب حالا از اموال حسن روحاني و همتي و تيمش اين مبلغ را استيفا كنيد
سروش
Iran, Islamic Republic of
خوب محاکمه اش کنید
فقط گزارش میزارین فایده اش چیه؟