سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

افزایش چشمگیر تعداد ورشکستگی شرکت‌ها در آلمان

شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب: 846927
اداره آمار فدرال آلمان از افزایش چشمگیر ورشکستگی شرکت‌های آلمانی به دلیل بالا رفتن هزینه‌ها خبر داد.
افزایش چشمگیر تعداد ورشکستگی شرکت‌ها در آلمان
به گزارش جهان نيوز، به نقل از روزنامه هندلزبلات آلمان، بر اساس آمارهای رسمی ارائه شده از اداره فدرال آلمان تعداد ورشکستگی های شرکتی در آلمان در ماه جولای به طور قابل توجهی افزایش یافت. بر این اساس تقریباً حدود یک چهارم (23.8 درصد) شرکت های بیشتری نسبت به ماه مشابه سال گذشته برای رسیدگی های استاندارد ورشکستگی درخواست داده اند.

بسیاری از این شرکت ها با رکود اقتصادی، به عنوان مثال هزینه های بالای انرژی و مواد و افزایش هزینه های استقراض با افزایش نرخ بهره دست و پنجه نرم می کنند.

این روند صعودی ورشکستگی ها در چند ماه گذشته تقریبا ادامه داشته است. در ماه ژوئن تقریباً 14 درصد افزایش یافته بود.

به گزارش این روزنامه آلمانی تعداد ورشکستگی های شرکت ها از اوت 2022 به طور مداوم در حال افزایش است. بر این اساس رسیدگی فقط پس از اولین تصمیم دادگاه ورشکستگی در آمار گنجانده شده است. اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرد که بنابراین، زمان واقعی درخواست ورشکستگی در بسیاری از موارد حدود سه ماه زودتر است.

ارقام نهایی برای ماه می در دسترس است. در این ماه، دادگاه های منطقه ای آلمان 1478 ورشکستگی شرکتی را گزارش کردند که 19 درصد بیشتر از ماه مشابه سال گذشته است. دادگاه های محلی ادعای طلبکاران را تقریباً 4 میلیارد یورو اعلام کردند. طبق گزارش اداره آمار فدرال آلمان این رقم تقریباً دو برابر ماه می 2022 با تقریباً 2.2 میلیارد یورو بود.

بر اساس آمارهای اعلام شده بیشترین ورشکستگی به ازای هر 10000 شرکت در بخش حمل و نقل و انبارداری با 8.7 مورد بوده و پس از آن سایر خدمات اقتصادی مانند آژانس های کاریابی موقت با 7.4 مورد قرار دارند. ورشکستگی های کمتری در بخش تامین انرژی وجود داشت.

در همین حال، در نیمه اول سال جاری، شرکت‌های بزرگ‌تری در آلمان نسبت به سال گذشته از کار افتادند، از جمله چندین خرده‌فروش مد مانند P&C.

پیش از این هم در روز پنجشنبه، مؤسسه تحقیقات اقتصادی لایب‌نیتس (IWH) ارقام بالای ورشکستگی ماه جولای را تعیین کرد که بالاتر از میانگین میان‌مدت ماه بود. بر این اساس در جریان این ورشکستگی ها، حدود 9300 شغل تنها در ده درصد از شرکت ها، به ویژه در صنعت و تجارت تحت تأثیر قرار گرفت.
https://jahannews.com/vdcdx90j5yt0on6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdx90j5yt0on6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *