دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
ایلی کوهن:

عادی سازی روابط تل آویو با عربستان به نفع آمریکاست

جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۳۷
کد مطلب: 846694
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در کنار تکرار یاوه گوئی ها درباره ضرورت تقابل جهانی با برنامه هسته ای ایران، گفت که عادی سازی روابط تل آویو با عربستان به نفع آمریکاست.
منفعت عادی سازی روابط تل آویو با عربستان
به گزارش جهان نيوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ایلی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی بار دیگر تأکید کرد که توافق درباره عادی سازی روابط با عربستان در دسترس است و تنها مسئله مطرح در این زمینه فقط زمان است.

کوهن در گفتگو با پایگاه خبری صهیونیستی «Ynet» افزود: دستیابی اسرائیل و عربستان سعودی به توافق برای عادی سازی روابط، به نفع آمریکا است؛ به ویژه که جو بایدن رئیس جمهور این کشور تلاش می‌کند تا قبل از برگزاری انتخابات ۲۰۲۴ دستاورد سیاسی مهمی کسب کند.

وی افزود: آمریکایی‌ها به اقتصاد توجه ویژه دارند و هر گونه توافق بین آمریکا و عربستان سعودی هزینه‌های انرژی را کاهش می‌دهد.

این وزیر صهیونیست مدعی شد که ریاض خواهان توافقاتی در زمینه گردشگری و تجارت مشابه توافق‌هایی است که بین امارات و تل آویو منعقد شده است.

از سوی دیگر، کوهن با تکرار مواضع خصمانه ضد ایران خواستار تشکیل «جبهه جمعی» در کنار تلاش‌های جهانی برای محدود کردن پیشرفت هسته‌ای ایران، به عنوان «راهبرد برقراری صلح در خاورمیانه و عادی‌سازی روابط بین کشورها» شد.

عربستان سعودی یا آمریکا تا کنون به اظهارات کوهن واکنشی نشان نداده اند.

این اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در حالی است که عربستان بارها اعلام کرده است که پیش شرط هر گونه روند عادی سازی روابط با تل آویو، حل عادلانه مسئله فلسطین است.
https://jahannews.com/vdceop8vejh8epi.b9bj.html
jahannews.com/vdceop8vejh8epi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *