دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

صدها زندانی در بحرین اعتصاب غذا کردند

پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۱۳
کد مطلب: 846680
منابع بحرینی خبر دادند که زندانیان در بند رژیم آل خلیفه از امروز اعتصاب غذای گسترده خود را آغاز کرده‌اند؛ اقدامی که در اعتراض به شرایط غیر قابل تحمل زندانهای بحرین است.
صدها زندانی در بحرین اعتصاب غذا کردند
به گزارش جهان نيوز، جمعیت الوفاق بحرین خبر داد که صدها نفر از زندانیان در بند رژیم آل خلیفه، در اعتراض به وضعیت اسف‌بار خود، اعتصاب غذا کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از این جمعیت گزارش داد، این اعتصاب در اعتراض به شرایط دشوار زندانهای بحرین از جمله حبس به مدت ۲۳ ساعت در سلولها و ممانعت از برگزاری مراسم مذهبی توسط زندانیان است.

«ابتسام الصایغ» فعال حقوقی بحرینی هم چندی پیش خبر داد که شمار زندانیان سیاسی بحرین در حال حاضر بالغ بر دو هزار نفر است که در شرایط بسیار دشواری به سر می‌برند.

وی تصریح کرد که متاسفانه شرایط زندانیان نیز بسیار نابسامان و ظالمانه و به تمام معنا گریه‌آور است. آنها در اوج محرومیت از ابتدایی‌ترین حقوق، عزت تحقیر شده، فقدان انسانیت و رحم زندانبانان، شکنجه روحی و جسمی به سر می‌برند برخی به دلیل ابتلا به بیماری و عدم درمان با مرگ تدریجی دست و پنجه نرم می‌کنند.

مؤسسه حقوق و دموکراسی بحرین خبر داد که صدها زندانی در این اعتصاب غذا شرکت دارند. الوفاق تأکید دارد که زندانیان وضعیت نامساعدی دارند، ولی مسئولان بحرینی ادعا می‌کنند که «صحت و سلامت همه زندانیان، اولویت ماست... همه زندانیان از حقوق اولیه و ثانویه به عنوان شهروندان بحرینی برخوردار هستند».

زندانیان ضمن درخواست برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان در زندانها، تأکید کردند که در برگزاری مراسم مذهبی، حقوق آنان سلب شده است. احمد الوداعی رئیس مؤسسه حقوق و دموکراسی بحرین که مقر آن در لندن است، گفت: زندانیان سالهاست که از حقوق خود در برگزاری این مراسم محروم هستند و ساعتهای طولانی حق ندارند از سلول خود خارج شوند».

الوداعی همچنین تأکید کرد که زندانیان با تحقیر و آزار و اذیت بدنی به صورت روزانه روبرو هستند. برخی از فعالان شبکه‌های اجتماعی هم با انتشار فایلهای صوتی از زندانیان، گفتند که این افراد، اعتصاب غذای خود را آغاز کرده‌اند.

مریم الخواجه دختر یکی از زندانیانی است که اعتصاب غذا کرده است. الخواجه با ارسال پیامی به خبرگزاری فرانسه، گفته است که «من نسبت به جان پدرم، نگرانم. نمی‌خواهم جسد پدرم را تحویل بگیرم». پدر وی، ۱۲ سال پیش بازداشت شده است. منابع حقوقی هم می‌گویند که وی از درمان محروم است.
https://jahannews.com/vdcjomeoyuqexmz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjomeoyuqexmz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *