شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

لهستان ارتباط ریلی با بلاروس را قطع می‌کند

پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 846619
معاون وزیر کشور لهستان گفت که اگر بلاروس اقدامات تحریک‌آمیز بیشتری انجام دهد، ورشو به همراه لیتوانی و لتونی ارتباط ریلی با این کشور را قطع می‌کند.
لهستان ارتباط ریلی با بلاروس را قطع می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، در ادامه تنش‌زایی‌های لهستان با مسکو و مینسک و بازی کردن در زمین آمریکا، اکنون از احتمال قطع ارتباط ریلی با بلاروس خبر می‌رسد.

وزارت کشور لهستان بامداد پنجشنبه گفت که اجازه قطع ارتباط خط آهن بین این کشور با بلاروس را صادر کرده است.

«ماسیج وونسیک» معاون وزیر کشور و امور داخلی لهستان در مصاحبه‌ای توضیح داد که این کشور به همراه لیتوانی و لتونی ممکن است ارتباطات ریلی با بلاروس را قطع کنند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وونسیک در این‌باره اظهار داشت: «اگر بلاروس پایش را از گلیم فراتر بگذارد و اقدامات تحریک‌آمیز و دخالت‌های بیشتری انجام دهد، ما باید با هم واکنش نشان دهیم».

وی ضمن اشاره به مسدود کردن گذرگاه‌های ریلی در مرز با بلاروس، گفت: «امیدوارم لتونی به این امر بپیوندد، زیرا لیتوانی باید با این کشور در این زمینه رایزنی کند تا این امر منجر به انزوای کامل بلاروس شود».

طبق این گزارش، معاون وزیر کشور لهستان ادامه داد: «ما درک می‌کنیم که بیشتر تجارت [بلاروس] از جمله با لهستان [از طریق خط آهن] انجام می‌شود. تجارت با چینی‌ها نیز از مسیر ریلی در جریان است. به نظر من چینی‌ها باید پیام مناسبی را به [الکساندر] لوکاشنکو (رئیس جمهور بلاروس) بفرستند تا اقداماتی انجام ندهد که آنها از آن متضرر شوند».

به نوشته اسپوتنیک، هم‌اکنون یک گذرگاه جاده‌ای در ترسپول در مرز لهستان-بلاروس و گذرگاه‌های حمل‌ونقل ریلی بین دو کشور باز است. با این حال از سال ۲۰۱۹ هیچ تبادل مسافر از طریق خط آهن بین دو کشور انجام نشده است.

روز گذشته «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه لهستان به ابزار اصلی سیاست ضد روسی آمریکا تبدیل شده است، گفته بود: «اقدام لهستان در خرید تسلیحات در مقیاس بزرگ از آمریکا، انگلیس و کره جنوبی خطراتی را برای روسیه به همراه دارد».
https://jahannews.com/vdcb80bw9rhba0p.uiur.html
jahannews.com/vdcb80bw9rhba0p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *