يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

خطر استفاده غلط از دستگاه فشارخون

چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 846500
«نیویورک‌پست» در گزارش جدیدی به نقل از متخصصان علوم پزشکی جانز هاپکینز آورده است: دستگاه استاندارد فشارسنج که در اغلب مطب‌ها استفاده می‌شود ممکن است برای سلامتی خطرناک باشد.
خطر استفاده غلط از دستگاه فشارخون
به گزارش جهان نيوز به نقل از همشهری آنلاین، متخصصان بر اساس مطالعه منتشرشده در مجله «جاما اینترنال مدیسین» هشدار می‌دهند که بازوبند فشارسنج‌های استاندارد یا معمولی، عدد درستی را نشان نمی‌دهد زیرا بیماران برای اندازه‌گیری فشار خون به بازوبندهای متفاوتی نیاز دارند، مثلا برخی افراد نیازمند بازوبندهای بزرگ‌تر هستند.

در تشخیص بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا که عامل اصلی بیماری‌های قلبی در سراسر جهان است، خواندن دقیق عددِ فشارسنج، اهمیت بسزایی دارد.

بنابر توصیه‌های بالینی برای این منظور باید از بازوبندهای مناسب با سایز دور بازوی افراد استفاده کنید. با این حال، پزشکان اغلب از بازوبندهای اندازه متوسط استفاده می‌کنند. این معمولا تنها اندازه موجود برای دستگاه‌های فشارسنج خانگی است.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز، فشار خون ۱۹۵ فرد بزرگسال با اندازه دور بازوی متفاوت را بررسی کردند.

در این مطالعه فشار خون شرکت‌کنندگان پس از دو دقیقه پیاده‌روی و با استفاده از سه سایز بازوبند و به‌ صورت تصادفی اندازه‌گیری شد؛ اندازه معمولی و استاندارد، اندازه متناسب و سایز سوم که خیلی کوچک یا خیلی بزرگ بود.

متخصصان دریافتند کسانی که به بازوبند کوچک نیاز داشتند، فشار خون پایین را نشان دادند. در عوض کسانی که به بازوبند بزرگ یا خیلی بزرگ احتیاج داشتند در صورت استفاده از بازوبند نامتناسب، تشخیص فشار خون بالا با خطاهای آشکار داشتند.

دکتر «تامی بردی»، سرپرست این تیم تخصصی در این باره گفت: ما از این همه اختلاف شوکه شدیم و اصلا انتظار این میزان تفاوت را نداشتم.

در نهایت، متخصصان به این نتیجه رسیدند که رویکرد سنتی و مشابه برای سنجش فشار خون همه افراد، پزشکان را گمراه می‌کند و توصیه‌های پزشکی نادرستی را در پی خواهد داشت.

این گروه پژوهشی توصیه کرد که باید درباره پیامدهای تشخیص نادرست فشار خون و همچنین ضرورت استفاده از بازوبندهای فشارسنج مناسب، هم به بیماران و هم به پزشکان آموزش داد.

به گزارش ایندیپندنت، افرادی که می‌خواهند فشار خون خود را کاهش دهند باید ورزش، برنامه غذایی سالم، کاهش وزن و ترک سیگار را در صدر فهرست فعالیت‌های روزمره خود قرار بدهند.
https://jahannews.com/vdcawinaw49nym1.k5k4.html
jahannews.com/vdcawinaw49nym1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *