شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

۴۰ هزار مدرسه کشور مشاور و مربی پرورشی ندارند

يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب: 846113
هم‌اکنون ۴۰ هزار مدرسه کشور مربی پرورشی و مشاور ندارند.
۴۰ هزار مدرسه کشور مشاور و مربی پرورشی ندارند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش درباره احیای معاونت پرورشی و فرهنگی گفت: «نخستین گام در احیای معاونت پرورشی، بازگرداندن مربی پرورشی و مشاور به مدارس است اما هم‌اکنون 40 هزار مدرسه مربی پروشی و مشاور ندارند.»

براساس قانون احیای پرورشی، 104 هزار نیرو در این حوزه نیاز است اما نیروهای موجود پرورشی 45 هزار نفر هستند. در بخش مشاوره نیز 48 هزار نیروی مشاور نیاز است یعنی به ازای هر 12 دانش آموز یک ساعت مشاور نیاز است، اما اکنون 13 هزار و 600 نفر نیرو در مدارس کشور فعال هستند.

همچنین طبق گفته‌های اصغر باقرزاده؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، 50 درصد مربیان پرورشی در دوره ابتدایی، 28 درصد در دوره متوسطه اول، 23 درصد در متوسطه دوم هستند. در بخش مشاوره نیز 14.5 درصد افراد در دوره ابتدایی، 60 درصد در دوره متوسطه اول و 25.5 درصد در دوره متوسطه دوم هستند.

به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، سرانه اختصاص یافته به فعالیت‌های پرورشی رقم بسیار اندکی است که توان اجرای برنامه‌های مختلف را از این مجموعه گرفته است و سرانه پرورشی روزانه به ازای هر دانش‌آموز 40 تومان است که با آن یک حبه قند هم نمی‌توان خرید!
https://jahannews.com/vdca6inae49ny61.k5k4.html
jahannews.com/vdca6inae49ny61.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر وعده ی حل مشکل جاماندگان رتبه بندی[نیروهای اداری صرف وخدماتی]به کجا انجامید؟