يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

تعلیق همکاری فرهنگی لبنان با سوئد و دانمارک

دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب: 845577
دولت لبنان در محکومیت اهانت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک، تمامی ارتباطات و همکاری فرهنگی با این دو کشور را تعلیق کرد.
تعلیق همکاری فرهنگی لبنان با سوئد و دانمارک
به گزارش جهان نيوز، وزیر فرهنگ دولت پیشبرد امور لبنان از تعلیق همکاری و ارتباطات فرهنگی با سوئد و دانمارک در محکومیت اهانت به قرآن کریم در این کشور خبر داد.

پس از اهانت‌های مکرر به قرآن کریم و سوزاندن نسخه‌ای از آن، اعضای یک گروه افراطی سه‌شنبه (۲۵ ژوئیه) در برابر سفارت‌های مصر و ترکیه در کپنهاگ پایتخت دانمارک اقدام به قرآن‌سوزی کردند که خشم مسلمانان جهان را برانگیخت.

«محمد وسام المرتضی» وزیر فرهنگ دولت پیشبرد امور لبنان گفت که تمامی ارتباطات و همکاری فرهنگی با سوئد و دانمارک و سفارتخانه‌های این دو کشور تعلیق شد.

به نوشته وبگاه «العهد»، المرتضی در نامه‌ای به «باریسا لیلگستراند» همتای سوئدی و «ژاکوب انگل اشمیت» همتای دانمارکی خود، اهانت چند باره به قرآن کریم در این کشورها را بشدت محکوم کرد.

وی با اشاره به اینکه اهانت به قرآن کریم و حمایت از آن هر دو یکسان است، گفت: «اگر اجازه مقامات رسمی سوئد و دانمارک برای اهانت به قرآن نبود، این رفتار زشت و قبیح اصلا سر نمی‌زند که احساسات همه لبنانی‌های مسلمان و مسیحی را جریحه‌دار کند».

وزیر فرهنگ لبنان همچنین گفت که این وزارتخانه علاقه‌مند به برقراری روابط فرهنگی با دانمارک و سوئد است اما بایستی این روابط بر اساس اصل حفظ ارزش‌ها و احترام به عقاید باشد و بر این اساس وزارت فرهنگ لبنان تمامی همکاری‌های فرهنگی با سوئد و دانمارک و سفارتخانه‌های آن‌ها در بیروت را تا زمان اصلاح شدن این وضعیت، تعلیق می‌کند.
https://jahannews.com/vdcd5k0j5yt0ok6.2a2y.html
jahannews.com/vdcd5k0j5yt0ok6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *