شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

پشت پرده آرایش جنگی علیه دنیای اسلام

رسول سنائی‌راد
يکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 845365
شروع دور جدید قرآن‌سوزی با حضور سالوان مومیکا عنصر سوخته موساد، برنامه لورفته صهیونیست‌ها برای شکل‌دهی به آرایش جنگی بین برخی کشورهای اروپایی و جهان اسلام است که راه مقابله با آن قاطعیت هوشمند است.
جهان نيوز - رسول سنائی‌راد: با اینکه عمل زشت و جنایتکارانه قرآن‌سوزی در کشورهای سوئد و دانمارک با محکومیت گسترده در جهان اسلام و حتی مجمع عمومی سازمان ملل مواجه شد و برخی کشورها، علاوه بر محکومیت، به فراخوان سفیر یا کاردار سفارتخانه‌های این دو کشور اقدام کردند، اما نخست‌وزیر سوئد اعلام کرده، چند مورد درخواست جدید آتش‌سوزی برای هفته آینده نیز دریافت شده است.
 
جالب اینکه این مقام دولتی و رسمی، با اشاره به اینکه هتک حرمت متون مذهبی، باعث نگرانی او شده و ممکن است به تشدید تنش با کشورهای مسلمان منجر شود، مدعی شده برای رعایت موازین مربوط به آزادی بیان، قانونی برای جلوگیری از هتک حرمت قرآن یا سایر متون مذهبی وجود ندارد. پیش از این سیدحسن نصرالله با توجه به سابقه دولت‌های غربی، خواستار قطع روابط دیپلماتیک کشورهای عربی و اسلامی با سوئد شده و اعلام کرده بود ما نباید فریب عذرخواهی مقامات استکهلم را بخوریم. رهبر حزب‌الله لبنان با پیش‌بینی درست و کم‌نظیر خود گفته بود: اگر این ارزیابی درست باشد که موساد پشت آنچه در سوئد رخ داده باشد، ما با حرکتی روبه‌رو هستیم که ادامه خواهد داشت و نیازمند موضع‌گیری قوی مردمی و رسمی است. رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی هم در پیامی جسارت به قرآن کریم را حادثه‌ای تلخ و توطئه‌آمیز و خطرآفرین توصیف کردند و اعلام داشتند اشد مجازات برای عاملین این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است.
 
امام خامنه‌ای به سران وظیفه‌نشناس و مغرور کشور سوئد نیز هشدار دادند «سوئد نیز باید بداند که با پشتیبانی از جنایتکار در برابر دنیای اسلام، آرایش جنگی گرفته و نفرت و دشمنی عموم ملت‌های مسلمان و بسیاری از دولت‌های آنان را به سوی خود جلب کرده است.» علاوه بر اینکه تداوم و تکرار این جنایت نشان دهنده نقش صهیونیست‌ها در پشت پرده برنامه‌ریزی و اجرای سناریوی تحریک روشمند و خطرآفرین برای شکل‌گیری این آرایش جنگی است که سیدحسن نصرالله آن را به درستی پیش‌بینی کرده بود، دلایل دیگری نیز گمانه حضور پشت پرده صهیونیست‌ها را تقویت می‌کند:
 
۱- ماهیت صهیونیستی نظریه برخورد تمدن‌ها، استقبال از شکاف و مواجهه تمدنی اسلام و مسیحیت، اصرار دولتمردان سوئدی برای اجازه قرآن‌سوزی با وجود خطرات امنیتی و تنش‌های سیاسی با مسلمانان، گویای موفقیت صهیونیست‌ها در کشاندن این دولتمردان به میدان طراحی‌شده برای ایجاد تنش و منازعه بین جهان اسلام و جهان مسیحیت است.
 
۲- کینه صهیونیست‌ها از شکست امنیتی در کشور عراق که نه‌تن‌ها پایگاه‌های اطلاعاتی موساد حتی در اقلیم کردستان امنیت ندارد، بلکه اخیراً زن جاسوس دوتابعیتی آنان دستگیر و با وجود چندسال حضور حرفه‌ای و سفر با پاسپورت روسی به دام نیروهای امنیتی عراق افتاده و اینک برای جبران آن عنصر سوخته موساد را به اقدامی جنایتکارانه یعنی قرآن‌سوزی مقابل سفارت عراق در سوئد مأمور کرده‌اند.
 
۳- نگرانی و یأس صهیونیست‌ها از آینده سناریوی صلح ابراهیمی و بی‌فایده دانستن مسیر توسعه روابط با کشورهای عربی و احیای جبهه‌بندی جهان اسلام علیه صهیونیسم که صهیونیست‌ها جبران این شکست را در ایجاد تنش بین کشورهای غربی و کشورهای اسلامی تصور می‌کنند.
 
۴- مواجه شدن رژیم صهیونیستی با بحران موجودیت که علاوه بر اوضاع متشنج و بحران داخلی، با بی‌اعتباری در بیرون نیز مواجه بوده و شکست‌های پیاپی از مقاومت به‌ویژه گسترش مقاومت مسلحانه در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ به این بحران عمق بیشتری داده و از این رو صهیونیست‌ها برای انحراف افکار عمومی نیازمند خلق سوژه‌های رسانه‌ای جدید هستند.
 
شروع دور جدید قرآن‌سوزی با حضور سالوان مومیکا عنصر سوخته موساد برای نفوذ در مقاومت اسلامی عراق، صحنه‌سازی برای تورات‌سوزی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در سوئد برنامه لورفته صهیونیست‌ها برای شکل‌دهی به آرایش جنگی بین برخی کشورهای اروپایی و جهان اسلام است که راه مقابله با آن قاطعیت هوشمند است.
https://jahannews.com/vdciqwavwt1a5p2.cbct.html
jahannews.com/vdciqwavwt1a5p2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *