يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۶

اگر محمد صادقی در انگلیس بود چه رفتاری با وی انجام می‌شد؟

يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب: 843997
محمد صادقی آخرین پرده از داستان‌ سلبریتی‌های ایران بود؛ این فرد اکنون برخلاف تهدیدی که کرده بود، از موضع خود عقب نشسته است. رویه‌ای آشنا که سایر سلبریتی‌ها نیز پس از مشاهده قاطعیت در اعمال قانون به آن متوسل می‌شوند.
برخورد انگلیس با محمد صادقی چگونه است؟
به گزارش جهان نيوز، محمد صادقی یکی از سلبریتی-بلاگرهای فضای مجازی بازداشت شد. اصل ماجرا اینجاست که این فرد در واکنش به اجرای قانون حجاب، علناً دعوت به قتل کرده و به مخاطبان خود توصیه می‌کند که به جای شال باید چاقو یا کلت بندازید گردنتون!

این بلاگر مجازی گفته بود: «مردی که می‌گه این شال رو بنداز گردنت که اگر گیر دادن بندازی سرت، احمقه! به جای شال باید کلت بذاری! کلت نمی‌تونی بذاری یه قمه بذار ... اگر تو سر دوست من، خواهر من، مادر من اینه که چیزی سرش نباشه، راحت لباس بپوشه، لخت بشه (به تو چه). اگر تو سرش این هست که لخت باشه کسی نگاهش نکنه، نباید کسی نگاهش کنه. من می‌کشم اون کسی رو نگاه کنه، چه برسه به اینکه بخواد بگیره و ببرتش.»

روز دهم بهمن ۱۴۰۱ بود که اپوزیسیون لندن نشین با طرح یک درخواست از پلیس ضدتروریسم انگلیس خواستار دستگیری «عطاالله مهاجرانی» وزیر اسبق فرهنگ ایران شد. ماجرا این بود که مهاجرانی کتابی تحت عنوان «توطئه آیات شیطانی» نوشته و کتاب «آیات شیطانی» سلمان رشدی را نقد کرده است. 

فیلم

اپوزیسیون با طرح این بهانه که در کتاب مذکور از فتوای ارتداد حمایت شده، برای مهاجرانی پرونده سازی کردند تا او به اتهام به دلیل «تشویق به تروریسم» از سوی دولت انگلیس دستگیر شود. این در حالی است که مهاجرانی نه ویدئویی منتشر کرده بود و نه حتی اقدامی برای تشجیع عمومی در این موضوع انجام داد. در بخشی از بند یک قانون تروریسم انگلیس (Terrorism Act 2000) آمده است که «تروریسم» به معنای «استفاده» یا «تهدید» به اقدامی است که برای تأثیرگذاری بر دولت یا ارعاب عمومی یا بخشی از مردم طراحی شده است. [1]

 


بند یک قانون تروریسم انگلیس | منبع: legislation.gov.uk

اکنون محمد صادقی به صورت علنی تهدید کرده است که افرادی را با اسلحه یا قمه می‌کشد. این فرد اگر در انگلیس بود، دولت اجازه داشت به عنوان مصداقی از تروریسم او را بازداشت و محاکمه کند.

ویدئو کلیپ مذکور در ادامه سلسله محتوای منتشره شاذ این بلاگر بود. این محتوا شامل نوشته، عکس و ویدئو است که البته به دلیل نوع بیان و فرم تصاویر نمی‌توان همه آن را منتشر کرد. اما رفتار و کرداری این فرد از خود در ملاء عام بروز می‌دهد، عادی نیست. این موضوع از محتوای منتشره این فرد در فضای مجازی و نوع پوشش او می‌توان دریافت.

به عنوان نمونه، در صفحه تردز منتسب به این فرد نیز جملات عجیبی پیرامون مسائل مختلف آمده است. در یکی از این پست‌های توهین آمیز او آمده است که «چرا خدا اختراع شد؟» و یا در پست دیگری نوشت: «تا لخت نشی هیچ لباسی قشنگ نیست.»
 

توهین عجیب بلاگر مجازی به خدا
 

این رفتار غیرعادی در لحظه دستگیری سلبریتی صادقی نیز بروز کرد. او در هنگام بازداشت رفتاری سایکوپت از خود نشان می‌داد و به دنبال پرت کردن خود از پنجره است؛ امری که البته در حد کلام بود و اجرایی نشد.
 
فیلم

محمد صادقی آخرین پرده از داستان‌ سلبریتی‌های ایران بود. این فرد اکنون برخلاف تهدیدی که کرده بود، از موضع خود عقب نشسته است. رویه‌ای آشنا که سایر سلبریتی‌ها نیز پس از مشاهده قاطعیت در اعمال قانون به آن متوسل می‌شوند.
 

صادقی در حال فرار از دست نماینده دادستانی

آزاه صمدی نیز پس از حضور علنی با پوشش نامناسب با مر قانون مواجه شد. پس از این موضوع بود که در دادگاه از تعهد و التزام به قوانین کشور گفت. افسانه بایگان نیز در صفحه اینستاگرامی خود نوشت که به دنبال ایجاد فضای آنارشی گری نیست.
https://jahannews.com/vdchwxn6q23nkwd.tft2.html
jahannews.com/vdchwxn6q23nkwd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یادتون میاد همین یکی دو سال قبل، علی کریمی مزدور، به امام حسین علیه السلام توهین کرد؟ بعدش هم عذرخواهی! بعدش چی شد؟ الان کجاست؟ بقیه هم مثل این صادقی همین هستند. به نظرم این تفکر که دیگران رو تشویق به قتل کرد، بسیار خطرناک هست و برای کسی که کمتر از این تهدید ها را بکنه، در کشورهای دیگر، با اشد مجازات مواجه میشن. فکر می‌کنم ایران خیلی خیلی در برابر این گونه آدما کوتاه میاد.
Iran, Islamic Republic of
این افراد روانی هستند به زندان نیاز ندارد ببزینشون تیمارستان
شجاع
Iran, Islamic Republic of
فقط میشه گفت این افراد خیلی دلیل و بدبختند فقط میخواهند خودی نشان بدهند
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنتش کنه عجب شریه .
Iran, Islamic Republic of
و متاسفیم برای صدا و سیما و کارگردان هایی که از این افراد مضحک و چندش تو سریال هاشون استفاده می کتتد و بسیار بازیگران خوب و مثبتی که ازشون استفاده نمیشه ......فکر می کنم خود صنف بازیگران هم از این چیزایی که این روزها از این صنف دیده میشه متاسف هستند .
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر شیطان لعین