يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۲۷

هنجارشکنی سلبریتی‌ها را چطور به فرصت تبدیل کنیم؟

يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب: 843992
روند اظهارات هنجارشکنانه و رفتارهای عجیب و غریب برخی هنرپیشه‌ها و ورزشکاران از وقایع مهرماه سال گذشته شدت گرفته است. برخی ذهنیت سازی های ناشی از عملیات روانی دشمن که سقوط نظام را القا می کرد دلیل این خطای شناختی و تغییر رفتار می‌دانند و عده‌ای نیز ضریب خوردن این رفتارها در رسانه های خارجی که نیاز دیده شدن سلبریتی ها را ارضا می‌کند عامل آن می‌دانند
هنجارشکنی سلبریتی‌ها را چطور به فرصت تبدیل کنیم؟
به گزارش جهان نيوز، محمد صادقی بازیگر سریال‌های تلویزیونی، ویدئویی را در صفحه مجازیش منتشر کرد و در حالتی که لاک ناخن زده بود و گوشواره به گوش داشت ماموران پلیس را به دلیل تذکر به بی حجابان تهدید به قتل ‌کرد. این ویدئو به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد و واکنش های متعددی را به همراه داشت. بیشتر واکنشها به نوع پوشش و آرایش این بازیگر معطوف شد. صرف‌نظر از تهدید پلیس، بسیاری پوشش و آرایش عجیب صادقی را به همجنس باز بودن وی منتسب کردند.
 

فیلم

محمد صادقی که پیش از این با انتشار مطالبی به صورت آشکار از همجنس بازی دفاع کرده بود، صبح امروز بازداشت شد؛ این بازیگر جویای نام ۳۰ ساله و مجرد در سال ۹۷ در سیستم نمایش خانگی در سریال مانکن ایفای نقش کرده بود و سپس با بازی در سریال‌های تلویزیونی افرا و بی همگان در نقش امیرعلی نامش بر سر زبان‌ها افتاد.
 

روند اظهارات هنجارشکنانه و رفتارهای عجیب و غریب برخی هنرپیشه‌ها و ورزشکاران از وقایع مهرماه سال گذشته شدت گرفته است. برخی ذهنیت سازی های ناشی از عملیات روانی دشمن که سقوط نظام را القا می کرد دلیل این خطای شناختی و تغییر رفتار می‌دانند و عده‌ای نیز ضریب خوردن این رفتارها در رسانه های خارجی که نیاز دیده شدن سلبریتی ها را ارضا می‌کند عامل آن می‌دانند. با این حال رفتارهای اخیر صادقی به قدری مشمئز کننده بود که حتی بی بی سی که اخبار همجنس بازان را به صورت پرحجم پوشش می‌دهد ترجیح داد به آن نپردازد و صرفا خبر بازداشت او را منتشر کرد.
 
فیلم

از سوی دیگر اخبار متعددی از خودکشی، طلاق، اعتیاد و کشف حجاب این افراد بارها در رسانه ها منتشر شده است. روانشناسان ریشه بسیاری از این نابهنجاری‌ها را افسردگی ناشی از پوچ گرایی و سبک زندگی غلط می‌دانند.

چند روز قبل انتشار حکم یکی از بازیگران زن که کشف حجاب کرده بود مورد توجه قرار گرفت. در این حکم که به نقل از آزاده صمدی آمده است: «زین پس هم همیشه نسبت به رعایت حجاب کوشش خواهم کرد»، قاضی علاوه بر حکم ممنوعیت فعالیت در صفحات مجازی وی را به دلیل «بیماری شخصیت ضداجتماعی و نیاز به دیده شدن از طریق هنجارشکنی» به مرکز روانشناسی معرفی کرده است.

آزاده صمدی قبل از جداشدن از همسر سابقش هومن سیدی، نقش های زیادی را در سینما و تلویزیون بازی کرده است. لودگی و ابتذال، خیانت، عشق های مثلثی و مربعی، قمار، الکل و سیاه‌نمایی، فصل مشترک بسیاری از تولیدات سینمایی و سریالهای نمایش خانگی در سالهای اخیر بوده است.

محسن محسنی‌نسب کارگردان در این رابطه می‌گوید: «امروز غیر از ژانر لودگی و فلاکت هیچ ژانر دیگری در سینمای ما وجود ندارد. لودگی به دنبال درآمدزایی است و ژانر فلاکت به جایزه در جشنواره‌های خارجی توجه دارد و در کنار این آثار برخی مواقع چند فیلم اجتماعی نیز ساخته می‌شود.» برخی نیز معتقدند تهیه کنندگان این آثار، مشاهدات پیرامونی خود را تبدیل به فیلم و سریال می‌کنند و این موضوعات با واقعیات زندگی مردم متفاوت است.

بهرام معینی منتقد سینما معتقد است وضعیت ورشکستگی صنعت فیلمسازی امروز به خاطر عدم ارتباط مردم با فیلمنامه هاست تا جایی که تهیه کنندگان برای فروش آثارشان مجبور می شوند با جنجال آفرینی توجه به فیلم خود را افزایش دهند و حتی در مواردی به منتقدین پول می‌دهند تا علیه آنها بنویسند تا توجهات بیشتر جلب شود.

با این حال اتفاقات پس از مهرماه گذشته و حذف خودخواسته بسیاری از این چهره ها، فرصتی را برای صداوسیما و بازار فیلم و سریال ایجاد کرده تا با حذف لایه ای از ابتذال بتوانند باز طراحی مجددی برای سامان دادن به عرصه هنر و سلبریتی ها داشته باشند. متخصصین معتقدند مدیریت سلبریتی ها نیازمند برخورد عالمانه و قاطعانه است. حالا که آنها با این اعمال واقعیت خود را نشان دادند و عملا خود را حذف کردند برای چهره های جدید و مدیریت آنها باید برنامه ریزی دقیق داشت. عدم قاطعیت و تساهل بیجا افراد را جری تر می‌کند.

این دست سلبریتی ها صرفا به دنبال دیده شدن و کسب پول برای سبک زندگی پر هزینه شان هستند. موضوعاتی که می توان با توجه به آن مانع بسیاری از هنجارشکنی های آنها شد. عدم وجود سیستم پاداش و تنبیه در نظام حکمرانی کشور از موضوعاتی است که مشکلات بسیاری در کشور را ایجاد کرده است. در کنار لزوم حمایت از خیل عظیم هنرمندان شریف و متعهد که مطابق فرهنگ و اخلاق کشور فعالیت می کنند باید محرومیت های اجتماعی و جریمه های بازدارنده مالی برای هنجارشکنان در نظر گرفته شود. مساله ای که نیازمند مدیریت واحد و متمرکز است.
https://jahannews.com/vdcco1q4i2bq0o8.ala2.html
jahannews.com/vdcco1q4i2bq0o8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


1
Iran, Islamic Republic of
این بابا چیزی زده . سیگاری یا غیر سیگاری نمی دونم
Iran, Islamic Republic of
با سلام
تحلیل تان جالب و بجاست.
Iran, Islamic Republic of


در خصوص این شخص (صادقی) دولت ضمن برخورد شدید قانونی؛باید از حقوق مردم نیز دفاع کند.
تفکر این افراد بسیار خطرناک است.
Iran, Islamic Republic of
هر کدام ۱۰۰‌ض به شلاق در میدان ونک بخورن خفه خوان میگیرن
Iran, Islamic Republic of
100تا کم است
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
چرا به اين ها ميدان مي دهيد تا بي بند و باري و
و فرهنگ منحط غربي را ترويج كنند .
Iran, Islamic Republic of
وقتی عقب نشینی می کنید باید منتظر حمله آنها باشید
هر روز وقیح تر و جری تر بخاطر تساهل
Iran, Islamic Republic of

این که معلوم نیست با این شکل و قیافه اصلا مرد هست یا زن، وقتی بعد از این همه مدت که از اتفاقات و آشوبهای خیابانی و آنهمه خسارتها به اموال و جان و ناموس مردم، شهادت عده ی کثیری از مدافعین امنیت هنوز به خودش جرات میده اینطور عامدانه و گستاخانه تهدید به کشتن بکنه
باید به اشد مجازات بشه
Iran, Islamic Republic of
الان وقت پاک سازی و فرهنگ سازی در عرصه سینما و تلویزیون هست قدر بدانید و نترسید
Iran, Islamic Republic of
مقصر اصلی خود صدا و سیما است . یه بررسی ساده نشان می دهد اوج این انحطاط در این چند سال اخیر بود مثل پارسا و این صادقی هر دو هنر پیشه نبودن فقط طی یک برنامه از قبل طراحی شده وارد صدا وسیما شدن .
Iran, Islamic Republic of
خوشی زده زیردلشون مفت خورمعلوم نیست زن یامرد!
United Arab Emirates
لعنت و تف به هرچی سلبریتی....
Iran, Islamic Republic of
میگه کسی به خواهرم که لخت شده نگا کنه می کشمش !
فک نکنم وقت کنی !! تو برو ناخنت رو لاک بزن
Iran, Islamic Republic of
این روش میشه با مانیکور ناخن و رز لب گشواره النگو بره بیرون اگر بلی پس بنده خدا مریضه یا جا دیدم مانتو پوشیده بود و لباس زنانه عمو تو مریضی باید درمان بشی
R
Iran, Islamic Republic of
تو نظرات طرف راست داره میگه ب شما چ هرکی هر چی دوس داره میپوشه و هر فکری دوس داره میکنه ب شماربطی نداره
United States
طالبان بود تا به حال اینها را عقد کرده بود!!!!
م ل اراکی آلمان
Iran, Islamic Republic of
دست نیروی انتظامی را باز بگذارید تا دو روزه کار این ..... را تمام کنه.
Bulgaria
اینا به خاطر پلشت بودنشون به شدت درگیرن . .
Iran, Islamic Republic of
....!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
....
Iran, Islamic Republic of
اگه این بابا زیر پرچم رنگین کمان شمشیر می زنه، خوب بفرستید خونه بخت شاید خوشبخت شد.

هالو! هالو شاعره رو نگاه بکن چه زندگی شاد و خوبی داره!!!!
Iran, Islamic Republic of
چقدحال آدم بادیدن چنین افرادی بدمیشه
حسین
Iran, Islamic Republic of
نمیخاد مرتکب قتل شی
امیرخان
Iran, Islamic Republic of
آقایاخانم محمدصادقی لطفا .به آرایشت برس توروبه حجاب وبی حجابی چه؟
علی
Iran, Islamic Republic of
اگه قراره خواهر و مادر و زن تو آزاد باشن که سر و روشون لخت باشه و به ما ربطی نداره پس به تو هم هیچ ربطی نداره که برادر و پدر و شوهر ما نگاشون میکنه یا نه
Iran, Islamic Republic of
آقای صادقی اون کسی که لخت میاد بیرون واسه این میاد که جلب توجه کنه همه نگاش کنن! حالا تو میگی اگه تو سر خواهر من دوست اینه که لخت باشن راحت بیان بیرون کسی بخواد نگاش کنه من می کشم اونی که بخواد نگاش کنه؟! اگه نمی خوان کسی نگاشون کنه پس باید با پوشش مناسب بیرون بیان نه اینکه لخت بیان بیرون!!!
ب
Iran, Islamic Republic of
همه شون کثافت هستند..