پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

نگاهی به ۵ ویژه برنامه تلویزیون در ماه محرم

شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 843862
همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سیدالشهداء(ع) برنامه‌‌های آئینی مختلفی در ایام ماه محرم از قاب شبکه‌های سیما روی آنتن خواهد رفت.
نگاهی به ۵ ویژه برنامه تلویزیون در ماه محرم
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سیدالشهداء (علیه السلام)، برنامه‌های آئینی مختلفی متناسب با دو ماه محرم و صفر از قاب تلویزیون پخش می‌شود. ۵ برنامه‌ آئینی «علامت»، «از مامان بگو»، «از سرگذشت»، «با حسین (ع) حرف بزن» و «قاب عاشقی» در جدول پخش شبکه نسیم و شبکه دو قرار گرفته و در ایام ماه محرم از قاب سیما روی آنتن خواهند رفت.

علامت
برنامه «علامت» که برای نخستین‌بار در حسینیه ارشاد تولید می‌شود به مناسبت دهه اول محرم با موضوع «عاشورا؛ به خوانش مؤنث» مهمان خانه مخاطبان خواهد بود.
حجت‌الاسلام قنبریان به عنوان کارشناس مذهبی برنامه به بررسی نقش طیف‌های مختلف بانوان حاضر و غایب در حماسه حسینی خواهد پرداخت. فصل جدید برنامه «علامت» کاری از گروه معارف اسلامی شبکه دو به تهیه‌کنندگی سیدمجید اکرمی و کارگردانی مصطفی ملوان است که در ۸ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای از چهارشنبه ۲۸ تیر ساعت ۲۳ پخش خواهد شد.

فصل اول برنامه‌ گفت‌وگو محور «علامت» سال گذشته با کارشناسی حجت‌الاسلام قنبریان، تاریخ‌پژوه و استاد دانشگاه و حوزه، و جمعی از کارشناسان حوزه علوم انسانی با شعار «یزیدی که بود، حسینی که هست» از قاب شبکه دو سیما در ماه صفر پخش شده بود.

از مامان بگو
ویژه برنامه «از مامان بگو» با محوریت ایام محرم به روایت مادرانگی‌ها در واقعه کربلا بر اساس شاخص‌های موضوعی همچون هجرت، وفاداری، ولایت‌مداری و... خواهد پرداخت و به صورت زنده از حرم مطهر رضوی، پخش خواهد شد.

مهمانان و کارشناسان این ویژه برنامه که از اول محرم تا شام غریبان روانه آنتن می‌شود، دکتر فهیمه فرهمندپور و فاطمه سادات متولیان خواهند بود.

ویژه برنامه «از مامان بگو» کاری از گروه خانواده شبکه دو به تهیه‌کنندگی مریم نیکانلو و کارگردانی محمد پورصباغیان است که به مناسبت دهه اول محرم، از چهارشنبه ۲۸ تیر به مدت ۱۰ شب، ساعت ۱۸:۴۰ به مدت ۵۰ دقیقه روانه آنتن خواهد شد.

با حسین (ع) حرف بزن
فصل نهم برنامه «با حسین حرف بزن» همزمان با شروع محرم با فرم و محتوای جدید به تهیه کنندگی محمد حسین تقوایی از شبکه نسیم به روی آنتن خواهد رفت. فصل جدید این برنامه در گفتگو با اقشار و گروه‌های سنی مختلف تلاش کرده است بفهماند هر کسی می‌تواند ارتباط دلی و زبانی خودش را با امام حسین ع برقرار کند.
فصل نهم برنامه «با حسین حرف بزن» با آغاز ماه محرم هر شب ساعت ۲۰ از قاب شبکه نسیم پخش خواهد شد.

از سرگذشت
ویژه برنامه «از سرگذشت» با اجرای علی اکبر قلیچ از اول محرم روی آنتن شبکه نسیم می‌رود. این برنامه با تهیه‌کنندگی محسن نجفی سولاری، کارگردانی محمد پیوندی و اجرای علی اکبر قلیچ از اول ماه محرم روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

«از سرگذشت» برای ایام محرم و صفر تدارک دیده شده‌است و دو راهی‌های زندگی افراد را روایت می‌کند. مجالی را که یک تصمیم می‌تواند شکل زندگی یک انسان را تغییر دهد و او را به چالش بکشد.

دو راهی‌هایی که بارها در طول تاریخ تکرار شده است و انتخاب‌ها تعیین کرده‌اند که افراد در سپاه امام حسین (ع) قرار گیرند و یا با یزید و یارانش همراه شوند. روایت‌هایی عجیب از زیست مردمی ساده و تصمیماتی شجاعانه. در کنار این روایتگران چهره‌های شناخته شده قرار می‌گیرند و درباره این تصمیمات سخن می‌گویند.

این برنامه‌ گفتگو محور از اول ماه محرم سال ۱۴۰۲ ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه مهمان مخاطبان شبکه نسیم خواهد بود.

قاب عاشقی
برنامه «قاب عاشقی» به تهیه کنندگی مسعود نجفی هر شب یک فیلم سینمایی مرتبط با عاشورا و قیام حسینی را با حضور عوامل از جمله کارگردان، تهیه کننده و...  مورد بررسی قرار داده و ساعت۱۸:۳۰ از شبکه نسیم پخش خواهد شد.
https://jahannews.com/vdciqpavrt1a5v2.cbct.html
jahannews.com/vdciqpavrt1a5v2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *