دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

۴۰۰ شاکی در پرونده کلاهبرداری ۵ هزار میلیاردی

پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 843604
فرمانده انتظامی خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری متهمان پرونده کلاهبرداری سنگین ۵هزار میلیارد ریالی در شهرستان نیشابور خبر داد.
۴۰۰ شاکی در پرونده کلاهبرداری ۵ هزار میلیاردی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سرتیپ پاسدار محمد کاظم تقوى در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در پی گزارشی از مرکز فرماندهی و کنترل فوریتهای پلیسی 110 مبنی بر کلاهبرداری از چند شهروند در شهرستان نیشابور و ثبت گزارش هایی مشابه از دیگر شهرستان ها دستور ویژه برای پیگیری موضوع به فرماندهی انتظامی شهرستان نیشابور صادر شد.

وی افزود: تحقیقات علمی کارآگاهان زبده پلیس آگاهی نیشابور با هدایت سرهنگ "حسین احمدی" ، فرمانده انتظامی این شهرستان حاکی از آن بود متهمان پرونده طعمه های خود را که قصد فروش اجناس و لوازمی داشته اند در یکی از سایت های واسطه گر خرید و فروش کالا شناسایی و پس از جلب اعتماد و سوء استفاده از سهل انگاری آنها با جعل هویت صدور، چک های یک ماهه از آنها کلاهبرداری کرده اند تا به این گونه فرصت فرار داشته باشند.

سردار تقوی گفت: کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد متهمان به همین شیوه در استانهای دیگر نیز مرتکب کلاهبرداری شده اند.

وی خاطرنشان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با ردزنی های اطلاعاتی یکی از متهمان پرونده را در مشهد شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را دستگیر که در برابر ادله و مستندات پلیس با معرفی همدستان خود به کلاهبرداری 500 میلیارد تومانی اعتراف کرد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به این مطلب که 4 همدست متهم نیز دستگیر و تاکنون 400 شاکی از سراسر کشور در خصوص این پرونده شناسایی شده اند از شهروندان خواست؛ هنگام خرید و فروش کالا در سایت های واسطه گر هوشیاری و مراقبت لازم راداشته باشند تا فرصت سوء استفاده برای مجرمان فراهم نشود.
https://jahannews.com/vdccx1q402bq0e8.ala2.html
jahannews.com/vdccx1q402bq0e8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *