سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

کره شمالی: هواپیماهای جاسوسی آمریکا را ساقط می‌کنیم

دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 843302
کره شمالی هشدار داد که هرگونه هواپیمای جاسوسی ایالات متحده بر فراز حریم هوایی خود را ساقط خواهد کرد.
هواپیماهای جاسوسی آمریکا را ساقط می‌کنیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، کره شمالی امروز (دوشنبه) ایالات متحده را به نقض حریم هوایی خود از طریق انجام پروازهای جاسوسی متهم کرد و هشدار داد که علی‌رغم آن‌که پیونگ‌یانگ خویشتنداری می‌کند اما چنین هواپیماهای آمریکا را در حریم هوایی خود ساقط خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش کرد، یکی از سخنگویان وزارت دفاع ملی کره شمالی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات نظامی تحریک‌آمیز ایالات متحده، شبه‌جزیره کره را به درگیری اتمی نزدیک‌تر می‌کند.

وی همچنین به استفاده ایالات متحده از هواپیماها و پهپادهای شناسایی اشاره کرد و گفت که واشنگتن با ارسال زیردریایی اتمی به نزدیکی شبه‌جزیره کره، تنش‌زایی می‌کند.

وی در این خصوص توضیح داد: «هیچ تضمینی وجود ندارد که چنین رخداد بهت‌آوری همچون سرنگونی هواپیمای شناسایی راهبردی نیروی هوایی ایالات متحده در آب‌های شرقی کره رخ ندهد».

سخنگوی وزارت دفاع ملی کره شمالی همچنین به رخدادهای پیشین کره شمالی در ساقط کردن یا رهگیری هواپیمای آمریکا در مرز کره جنوبی و امتداد ساحل اشاره کرد.

کره شمالی اغلب در خصوص پروازهای هواپیماهای جاسوسی آمریکا در نزدیکی شبه‌جزیره کره اعتراض دارد.

تاکنون ارتش آمریکا در کره جنوبی به درخواست رویترز برای اظهارنظر به این خبر واکنش نشان نداده است.

با این‌حال، ارتش کره جنوبی مدعی شده است که ادعای پیونگ‌یانگ در خصوص نقض حریم هوایی این کشور صحت ندارد و می‌گوید که دارایی‌های جاسوسی هوایی ایالات متحده، پروازهای شناسایی متعارف و معمول در اطراف شبه‌جزیره انجام می‌دهد و همچنین توجیه کرد که سئول و واشنگتن همکاری نزدیکی برای نظارت بر کره شمالی دارند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اقدام آمریکا برای عرضه دارایی‌های اتمی راهبردی در شبه‌جزیره کره را، «آشکارترین باج‌خواهی هسته‌ای» علیه کره شمالی و کشورهای منطقه توصیف کرد که تهدید عمیقی برای صلح محسوب می‌شود.

در این گزارش در این خصوص آمده است: «این‌که اوضاع وخیمی که خوشایند هیچ‌کس نیست، در شبه‌جزیره کره به وجود آید یا خیر، به اقدامات آتی ایالات متحده بستگی دارد و اگر هرگونه اوضاع ناگهانی رخ دهد، مسئولیت کامل آن برعهده ایالات متحده خواهد بود».

علی‌رغم هشدارهای پی در پی کره شمالی، نیروهای ایالات متحده و کره جنوبی در سال جاری رزمایش‌های هوایی و دریایی انجام دادند که شامل یک ناو هواپیمابر آمریکایی و بمب افکن‌های سنگین می‌شد.

یک زیردریای موشک کروز با قدرت هسته‌ای آمریکا ماه گذشته در بوسان کره جنوبی پهلو گرفت.

کره شمالی در بیانیه‌ خود همچنین اقدام آمریکا در استقرار زیردرایی هسته‌ای راهبردی حامل کلاهک‌های اتمی در شبه‌جزیره کره برای اولین بار از سال 1981 تاکنون را محکوم کرد.

در آوریل، رهبران کره جنوبی و ایالات متحده توافق کردند که یک زیردریایی موشک بالستیک هسته‌ای نیروی دریایی آمریکا برای اولین بار از دهه 1980 وارد کره جنوبی شود که البته جدول زمانی دقیقی برای ورود این زیردریایی تعیین نشد.

رویترز می‌گوید که این اقدام آمریکا در حقیقت بخشی از طرح تقویت استقرار دارایی‌های راهبردی آمریکا با هدف واکنش‌ مؤثرتر به تهدیدات و آزمایش‌های موشکی کره شمالی به بهانه دفاع از کره جنوبی صورت است.

در ژوئن، یک بمب افکن استراتژیک B-52 ایالات متحده در مانورهای نظامی هوایی با کره جنوبی برای نمایش قدرت در پی پرتاب نافرجام یک ماهواره جاسوسی توسط کره شمالی در پایان ماه می شرکت کرد.

«یون سوک سئول» رئیس‌جمهور کره جنوبی گفت که زمان آن رسیده است که نشان داده شود که «عزم جامعه بین‌الملل برای مهار برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی قدرتمندتر از میل کره شمالی برای توسعه تسلیحات هسته‌ای است».
https://jahannews.com/vdchvxn6i23nkxd.tft2.html
jahannews.com/vdchvxn6i23nkxd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *