سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

دفاع از هویت جمهوری اسلامی در مهمانی غدیر

دانیال معمار
يکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 843115
عکس یک امروز روزنامه را با دقت بیشتری نگاه کنید. این واقعی‌ترین تصویر از مردم کشورمان است. اما حیف است که فقط شکوه و عظمت حضور مردم را ببینیم و از زوایای دیگر این تصویر عبور کنیم؛ زوایای دیگری که در فرامتن این عکس‌ وجود دارد و نباید نادیده گرفته شود.
جهان نيوز - دانیال معمار: عکس یک امروز روزنامه را با دقت بیشتری نگاه کنید. این واقعی‌ترین تصویر از مردم کشورمان است. اما حیف است که فقط شکوه و عظمت حضور مردم را ببینیم و از زوایای دیگر این تصویر عبور کنیم؛ زوایای دیگری که در فرامتن این عکس‌ وجود دارد و نباید نادیده گرفته شود.
 
 یکم؛ نخستین فرامتن این تصویر، نمایش دینداری، اعتقاد و ایمان مردم است. این همان حرفی است که رهبری بارها و بارها بر آن تأکید کرده‌اند. این همان ایمانی است که از ابتدای انقلاب تاکنون بیشتر شده. این مردم با همین ایمان، انقلاب کردند، با همین ایمان 8سال در مقابل دشمن بعثی دفاع کردند، با همین ایمان به سلامت از فتنه‌های مختلف عبور کردند و با همین ایمان، مقابل زورگویی اقتصادی غربی‌ها ایستادند. این ایمان یک‌شبه به‌دست نیامده که یک‌شبه از بین برود یا کم شود. آنهایی که از بی‌دین‌شدن مردم می‌گویند تصاویر مهمانی 10کیلومتری را خوب ببینند تا متوجه محاسبه غلط‌شان شوند.

  دوم؛ اشتباه بزرگ‌تر این است که دین‌داری مردم و این تصویر را بی‌ارتباط با جمهوری اسلامی بدانیم. اصلی‌ترین شعار جمهوری اسلامی همین دین‌ است. انقلاب اسلامی با همین دین، از یک نهال نوپا تبدیل به درختی تناور شده. پیشرفت و رشد کشور در سایه همین دین به‌دست آمده است. هرقدر هویت مرکزی غرب بر جدایی دین از متن جامعه است، هویت جمهوری اسلامی همین گره زدن زندگی مردم به دین و مذهب است. نسخه آنها برای پیشرفت، کنارگذاشتن دین بوده و نسخه ما برای رشد و سعادت، همین دین. جمعیت میلیونی مهمانی غدیر یک ویترین آشکار و روشن است برای دفاع از همین هویت اصلی و ماهیت جمهوری اسلامی.

  سوم؛ تصویر جمعیت میلیونی عید غدیر را همه دنیا دیدند. همه عصبانیت غرب از ایران و ایرانی‌ها را در همین به چالش کشیدن هویت آنها توسط مردم ببینید و بس.

مخالفت‌های هسته‌ای و موشکی و حقوق بشری، آدرس غلط است. دشمنان از همین تصویر دلشان پر است. این تصویر بزرگ‌ترین ضربه است به تمدن چند صد ساله غرب؛ پتکی محکم است به فریب‌ها و دروغ‌های غربی. علت دشمنی‌ها در همین است وگرنه هسته‌ای حل شود، موشکی را بهانه می‌کنند، موشکی حل شود، حقوق بشر را بهانه می‌کنند، خودشان را به در و دیوار می‌زنند تا بتوانند ضربه‌ای بزنند به دین‌داری مردم؛ مردمی که پای جمهوری اسلامی و هویت دینی آن ایستاده‌اند.

  چهارم؛ تصاویر می‌گوید در این جشن میلیونی، همه جور آدمی شرکت کرد.

بی‌انصافی است این حضور باشکوه را به قشری خاص محدود کنیم. یک زاویه دیگر این حضور اقشار مختلف، باطل‌السحر بودن آن بر شبهه‌افکنی‌های این روزهاست. شبهه ضدانقلاب داخلی و خارجی مشخص است: «مردم نسبت به دین کم‌اعتقاد شده‌اند».

خب مردم چه کسانی‌اند؟ مگر غیراز همین‌ها هستند که روز گذشته به مهمانی 10کیلومتری آمدند؟ مگر غیراز کسانی هستند که باعث رونق مجالس عظیم محرم و صفر می‌شوند؟ مگر غیراز کسانی هستند که میلیونی در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند؟ پس مردم دارند با زبان بی‌زبانی می‌گویند که نه‌تنها دین‌داری‌شان ضعیف‌تر نشده که قوی‌تر  هم شده است.

وظیفه همه ما نشان‌دادن زوایای این تصویر است برای مقابله با این شبهه‌افکنی‌ها. جهاد تبیین مورد تأکید رهبری دقیقا همین است. باید بارها و بارها این تصاویر را نشان دهیم و بگوییم که این مردم پای این نظام و هویت اصلی آن ایستاده‌اند. باید بگوییم این ایستادگی روزبه‌روز پررنگ‌تر از گذشته می‌شود.
https://jahannews.com/vdcjvteoiuqexvz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjvteoiuqexvz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *