شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۱

طراحی و ساخت بالگرد ملی آغاز شده است

شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 843052
ما یک برنامه پنج ساله برای تولید بالگرد داریم که در آینده نزدیک طراحی بالگرد ملی به پایان می‌رسد و قطعات آن در حال طراحی و ساخت است.
طراحی و ساخت بالگرد ملی آغاز شده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش در نشست خبری که صبح امروز در در ستاد فرماندهی هوانیروز برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به رژه تاریخی خلبانان هوانیروز در شهر مقابل در مقابل امام خمینی (ره)، گفت: آن اقدام یک حرکت تاریخی در میان نیروهای مسلح و نقطه عطف و تحول بود که موجب شکست توطئه‌های دشمنانی شد که به دنبال انحلال ارتش بودند.

وی ادامه داد: آن رژه هوایی و زمینی که با خواست امام راحل دو بار انجام شد، همه توطئه‌ها را خنثی کرد و این اعتماد امام خمینی (ره) به ارتش و هوانیروز موجب شد که نیروهای ارتش اعتماد به نفس پیدا کرده و جواب اعتماد امام خمینی (ره) را در مقابله با گروه‌های تروریستی و آغاز جنگ تحمیلی دهند، به شکلی که روزانه حدود ۳۰ تانک رژیم بعث توسط هوانیروز همیشه قهرمان منهدم می‌شد و اینجا بود که صدام احساس خطر کرد و گارد ریاست جمهوری را به میدان آورد.

فرمانده هوانیروز در ادامه به رشادت هوانیروز در عملیات مرصاد اشاره کرد و گفت: هوانیروز در عملیات مرصاد کاری با منافقین کرد که هنوز هم کمر صاف نکرده است. هوانیروز در تنگه چهارزبر بیش از چهار هزار نفر را به درک واصل کرد و تقریباً هسته مرکزی منافقین را نابود کرد.

فرمانده هوانیروز اظهار داشت: اگر امروز یک نیروی زمینی پا در رکاب و آماده داریم، اثرات همان روز تاریخی و اعتماد حضرت امام به ارتش و هوانیروز است.

وی با اشاره به تحولات هوانیروز بعد از دفاع مقدس، عنوان کرد: ناوگان عظیم بالگردی ما بزرگترین ناوگان غرب آسیا است، اما علی رغم همه تحریم‌ها مطلوب‌ترین آمادگی رزمی در منطقه غرب آسیا را داریم و بالای ۹۵ درصد آمادگی رزمی داریم. امروز هوانیروز به توان تولید ۸۰۰ قطعه رسید که در نتیجه نهضت قطعه سازی به دست آمده است.

امیر قربانی ادامه داد: تجهیز بالگردها به به‌روزترین تجهیزات در برنامه ما قرار دارد. امروز متناسب با تهدیدات، پیش بینی‌های لازم در هوانیروز شده است و امروز می‌توانیم در عرض دو ساعت از غربی‌ترین نقطه به منطقه تهدید در شعاع عملیاتی پایگاه‌های هوانیروز برسیم. به موشک‌های دوربرد، نقطه زن و شلیک کن و فراموش کن رسیده ایم که می‌توانیم در عرض سه ثانیه دشمن را نابود کنیم.

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: بعد از چهار سال با منویات مقام معظم رهبری سامانه‌های دید در شب که تنها چند کشور توان تولید آن را دارند را تولید کرده و تعداد زیادی از بالگردهایمان به آنها مجهز شده اند. ما در شب روی دریا پرواز کردیم و توانستیم به خوبی اهداف را با تیراندازی منهدم کردیم. عملیات هلی برن را در تاریکی مطلق شب انجام دادیم. لذا آنچه امروز روی بالگردهای پیشرفته دنیاست، روی بالگردهای ما نیز وجود دارد و ما به توانایی پرواز در شرایط بد آب و هوایی دست یافته ایم.

امیر قربانی افزود: امروز به تراز قدرت بازدارندگی نظامی رسیده ایم. البته علاوه بر این ما در کنار مردم نیز بوده ایم و هر جا مردم دچار مشکل شدند، هوانیروز مانند فرشته نجات به یاری مردم رسیده است. در زلزله کرمانشاه در یک روز بیش از ۵۰۰ صورتی پرواز انجام دادیم که در دنیا بی سابقه است. در موضوع آتش سوزی‌ها کمک فراوانی به اطفای حریق کردیم و در ایام کرونا بالگردهای ایزوله ما خدمت رسانی کردند و هم اکنون در سی استان بالگردهای ما در حوزه اورژانس هوایی خدمت رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت‌های هوانیروز جابجایی اعضای حیاتی برای پیوند است که هواپیماهای هوانیروز تنها یگانی هستند که در این حوزه فعالیت می‌کنند و تعداد قابل توجهی از مردم را از مرگ حتمی نجات داده اند. به پاس زنده نگه داشتن واقعه ۱۹ تیر ماه، برنامه رژه هوایی و زمینی یگان‌های هوانیروز در قم برگزار می‌شود.

فرمانده هوانیروز ارتش درباره تولید بالگرد داخلی، عنوان کرد: ما یک برنامه پنج ساله در بحث تولید بالگرد با همکاری وزارت دفاع و شرکت‌های دانش بنیان داریم و در آینده نزدیک طراحی بالگرد ملی به پایان می‌رسد و قطعات آن در حال طراحی و ساخت است. ما امروز به تعداد کافی بالگرد در اختیار داریم. بالگرد وسیله‌ای است که عمر آن به پایان نمی‌رسد، اما باید تجهیزات آن به روز رسانی شود. البته در حوزه واردات بالگرد برنامه‌ای نداریم.

وی درباره آموزش خلبانان هوانیروز، اذعان داشت: در حوزه پرواز در شب یا تسلیحات جدید هیچ منبعی آموزشی در اختیار ما نبود که به شکر خدا این امر نیز بومی سازی شده است و بسیاری از خلبانان ما داوطلبانه پرواز در شب را انجام می‌دهند. امسال یک رزمایش تخصصی در حوزه هوانیروز خواهیم داشت و بسیاری از توانمندی‌های مان را به نمایش می‌گذاریم. امروز با هوانیروز سپاه همکاری خوبی و عملیات‌های مشترکی با یکدیگر انجام می‌دهیم.
https://jahannews.com/vdcjiteo8uqexyz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjiteo8uqexyz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ترمز سایپاو ایران خودرو را بکشید بعد بالگرد بسازید