يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۵

قیمت مرغ در تهران به ۱۰۰ هزار تومان رسید

پنجشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۱
کد مطلب: 842908
قیمت هر کیلو مرغ از ابتدای سال جاری روندی افزایشی داشته و در روز‌های اخیر به ۱۰۰ هزار تومان رسیده؛ این در حالی است که قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار هر کیلو مرغ ۷۳ هزار تومان اعلام شده بود.
قیمت مرغ در تهران به ۱۰۰ هزار تومان رسید
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، از گوشت مرغ که به دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز بیشتر توسط مردم استفاده می‌شود، در ماه‌های اخیر مخصوصا از ابتدای سال ۱۴۰۲ با نوسان همراه بوده و با تجربه قیمت‌های متفاوت، اکثرا رو به افزایش بوده است. بر اساس نرخ مصوب جدید ستاد تنظیم بازار، هر کیلوگرم از گوشت مرغ باید با قیمت ۷۳ هزارتومان به فروش برسد.

مسعود امرالهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی درباره قیمت تصویب شده جدید برای فروش مرغ و تخم‌مرغ گفت: «طبق نظر کارگروه تنظیم بازار، قیمت هر کیلوگرم مرغ حداکثر ۷۳ هزار تومان و هر شانه تخم‌مرغ در حدود ۱۰۰ هزار تومان تعیین شد. بر اساس سیاست دولت مبنی بر تثبیت قیمت نهاده‌ها با تولیدکنندگان توافق شد قیمت مصوب تا سی‌ویکم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ ثابت باقی بماند و در صورت تغییر قیمت جهانی نهاده بالاتر یا پایین‌تر از هفت درصد، در قیمت مصوب تجدید نظر شود.»

بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که پروتئینی‌های پایتخت هر کیلو مرغ را بین ۹۸ تا ۱۰۳ هزار تومان می‌فروشند. البته اکثر فعالان این صنف بعد از ساعات ابتدایی روز دیگر مرغ را به صورت کامل نمی‌فروشند و ترجیح می‌دهند به صورت با قطعه قطعه شده بفروشند.

با این کار دیگر ترس حداقلی آن‌ها از تعزیرات و بازرسان وزارت جهاد کشاورزی ریخته می‌شود و می‌توانند هر کیلو سینه مرغ را بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان و هر کیلو ران مرغ را بین ۹۰ تا ۹۵ هزار تومان بفروشند.

روند افزایشی قیمت مرغ مربوط به دیروز و امروز نیست، بر اساس اطلاعات مرکز آمار قیمت هر کیلو مرغ از روز‌های پایانی سال قصد پرواز کرده است. بطوریکه قیمت هر کیلو مرغ در اسفند ماه سال گذشته حدود ۶۵ هزار تومان بوده، اما هم اینک با ۵۳ درصد افزایش به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. مسلما این میزان افزایش هیچ سنخیتی با میزان رشد تورم عمومی کشور ندارد.

گفتنی است، مرکز آمار ماه گذشته گزارشی تحت عنوان «آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های کشور- اردیبهشت ۱۴۰۲» منتشر کرده بود که گویای اعداد و ارقام هشدار آمیزی در رابطه با میزان گوشت طیور عرضه شده در بازار بود.

بنابر گزارش مرکز آمار در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به اردیبهشت سال ۱۴۰۱ تعداد لاشه‌های قابل مصرف ماکیان (مرغ و خروس)، بوقلمون، بلدرچین و شترمرغ به ترتیب ۳۲ درصد، ۹ درصد، ۴۸ درصد و ۳۳ درصد کاهش یافته بود.

این بدان معناست که موضوع مرغ ۱۰۰ هزار تومانی برای مسئولان و تصمیم‌گیران امری بدیهی و قابل پیش بینی بوده است، اما سوال اینجاست که چرا اقدامی برای تنظیم بازار انجام نداده‌اند؟
https://jahannews.com/vdciuravvt1a532.cbct.html
jahannews.com/vdciuravvt1a532.cbct.html
برچسب ها: مرغ تهران قیمت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
مبارکه.... انشالله هرچه بیشتر پیشرفت داشته باشه ....آرزوی موفقیت برای مرغداری‌ها دارم...
erfan
Iran, Islamic Republic of
وعده های سید محرومان هر روز داره بیشتر آرزو میشه برای محرومان... خدا به داد برسه
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
اگر همان روز که صنف مرغداران، اعم از تولید جوجه و پرورش و کشتار و توزیع، با معدوم‌کردن جوجه یکروزه پا در راه استادان غربیشان در معدوم‌کردن گندم و ذرت برای حفظ قیمت گذاشتند، برخورد لازم با آنها انجام میشد به این درجه از پیشرفت در رذالت نائل نمیشدند که نامه رسمی بنویسند که در روز هجدهم از دوره بیست‌ویک روزه جوجه کشی، دستگاهها را خاموش کنند. شرمشان باد.
Iran, Islamic Republic of
کمر مستاجران زیر بار اجاره خم شده گرانی مرغ و ... اینم روش
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اگر دولت دست از سر توليد كنندگان بردارد قيمت ها متعادل خواهد شد !!.