يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۳

وزیر روحانی فقط شعار داد!

سه شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۱۹
کد مطلب: 842495
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره لزوم ورود دولت و بانک مرکزی به وضعیت فعلی سیستم بانکی و عدم اعطای تسهیلات مسکن پرداخت.
وزیر روحانی فقط شعار داد!
به گزارس جهان نيوز به نقل از دانشجو، علیرضا شهبازی عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، درباره علت عدم همکاری بانک ها در زمینه اعطای وام مسکن بر اساس قانون جهش تولید مسکن گفت: واقعیت این است که بر اساس قانون جهش تولید مسکن مقرر بود که بانک ها سالانه ۲۰ درصد از اعتبارات خود را صرف اعطای تسهیلات ساخت مسکن کنند و دولت هم بر اساس برنامه ها و وعده هایش مقرر کرده بود سالانه یک میلیون واحد مسکن بسازد.
 
وی در ادامه بیان کرد: در این برنامه ها و قوانین مقرر شده بود به مردم کمک شود و با اعطای زمین رایگان و ارزان سازی مجوزها و همچنین اعطای وام زمینه ای را فراهم کنند تا مردم اقدام به خانه سازی کنند تا اندکی از شدت بحران مسکن در کشور کاسته شود.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: اما متاسفانه با مشکل مواجه شده ایم و از برنامه و قانون مصوب عقب هستیم. بانک ها در زمینه علت عدم اعطای وام دلایلی می آوردند که یکی از مهمترین آنها کمبود اعتبار است.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: دولت باید با هماهنگی سیستم بانکی و بانک مرکزی این مشکل را برطرف کند تا بتوانیم به چیزی که مردم قول داده ایم عمل کنیم و به عاملی که موجب افزایش بی رویه قیمت مسکن و اجاره شده سر و سامان بدهیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس توضیح داد: دولت و بانک مرکزی و سیستم بانکی باید این مشکل عدم اعطای تسهیلات مسکن را بررسی کنند و برای حل ان راهکاری پیدا کنند. اگر بانک ها هم مشکلی دارند باید آن مطرح کنند تا تلاش شود و این مشکل حل گردد.

شهبازی با تاکید بر اینکه معضل مسکن با توجه به اینکه در دو دولت یازدهم و دوازدهم کار چندانی بر روی آن نشده خیلی حاد و جدی شده است افزود: آخوندی وزیر مسکن دولت روحانی، فقط شعار داد و گفت که مسکن مهر مزخرف است و جایگزین مسکن مهر چیزی ارائه نشد.

این مشکلات هم اکنون باعث بروز گرفتاری و نارضایتی و نگرانی مردم در ارتباط به کمبود مسکن و افزایش اجاره بها شده است.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه قبول می کنیم که بانک ها یک سری مشکلات برای پرداخت تسهیلات دارند افزود: باید این مشکلات آنها حل شود.

اما در مجموع آنچه مشخص شده نشان می دهد که بانک ها بخش زیادی از اعتبارات خود را صرف اعطای وام به کارکنان خود می کنند و برای مسکن اعلام می کنند که اعتباری ندارند، این مشکلات در حال حاضر وجود دارد و دولت و بانک مرکزی باید تلاش کنند آنها را حل کنند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: قانون جهش تولید مسکن مصوب مجلس باید اجرایی شود. مجلس بانک ها را موظف کرده که درصدی از منابع خود را صرف اعطای تسهیلات ساخت مسکن کنند، در واکنش به این عدم اجرای قانون مجلس از بعد نظارتی به موضوع عدم تمکین بانک ها برای اعطای تسهیلات ساخت مسکن ورود خواهد کرد.
https://jahannews.com/vdcjh8eoiuqexxz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjh8eoiuqexxz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
که چی ، چرا برخورد نشد . عدم برخورد مناسب در همه سازمانها و ارگانها کاملا مشهود است . با حرف و حرف کار درست نمی شود . از مجلس کمی بیرون بیایید و به درو از زد و بند های سیاسی واقعا نظارت کنید . بعضی مواقع فکر می کنم مسئولین ما آخرت را فراموش کرده اند . مردم همه بلدن حرف بزن اما نماینده مجلس یکی از هنرهایش نظارت مستمر است .
Iran, Islamic Republic of
مهمترین عامل و محرک افزایش روزافزون مشکلات اقتصادی عدم پاینبدی مراکز مهم و اثرگذار اقتصادی از قبیل بانکها و .... به دستورات و بخشنامه های دولت است دلیل این جسور شدن و بی اعتنائیها به دستورات دولت هم فقدان یک مرکز و سیستم نظارتی قوی و یکپارچه در دولت است
محمد
Iran, Islamic Republic of
پس چرا رئیسی همون وزیر رو کرده رئیس سازمان انرژی اتمی؟