دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

مقام فرانسوی خواستار قطع شبکه‌های اجتماعی برای مقابله با اعتراضات شد

يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 842362
فابین روسل رهبر حزب کمونیست فرانسه در اوج اعتراض‌ها به قتل یک نوجوان ۱۷ ساله توسط پلیس این کشور خواستار قطع دسترسی به شبکه‌های اجتماعی برای مقابله با اعتراضات شد.
مقام فرانسوی: شبکه‌های اجتماعی را قطع کنید
به گزارش جهان نيوز، ایرنا به نقل از اسپوتنیک نوشت: روسل شنبه در مصاحبه با «فرانس اینفو» گفت: ما باید نقش شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنیم. وقتی اوضاع کشور متشنج است باید برخی مواقع این شبکه‌ها قطع شوند.

وی افزود: من به جای اعلام وضع اضطراری در جامعه خواستار اعلان وضع اضطراری در شبکه‌های اجتماعی هستم.

اریک دوپوند-مورتی وزیر دادگستری فرانسه نیز پیشتر از دادستان‌های این کشور درخواست کرده بود تا از اوپراتورهای اینترنت بخواهند که آدرس آی. پی جوانان را که در شبکه اجتماعی اسنپ‌چت خواستار برگزاری اعتراضات شده‌اند، ارائه دهند.

قتل خونسردانه نائل (Nahel) نوجوان ۱۷ ساله در روز روشن به دست پلیس فرانسه و ارایه گزارش دروغ از واقعه‌ای که از آن به «آمریکایی شدن پلیس فرانسه» تعبیر شده است، فاجعه‌ای دیگر در پرونده ژاندارم‌های خشمگین این کشور ثبت و آتش خشم شهروندان فرانسوی را به عطش انتقام تبدیل کرد.

این اعتراضات به پنجمین شب کشیده شده و ژرالد دارمانن وزیر کشور فرانسه به خبرنگاران گفت که ۴۵ هزار نفر از نیروهای امنیتی در طول روزهای شنبه و یکشنبه در مناطق مختلف مستقر خواهند شد.

وی افزود که تعداد نیروها در شهرها «به منظور بازگرداندن کامل نظم فرانسه» به طور قابل توجهی تقویت خواهد شد.

پلیس فرانسه از جمعه شب تا روز شنبه ۱۳۱۱ نفر را دستگیر کرد که بالاترین رقم از زمان آغاز اعتراضات خشونت آمیز به دلیل قتل نائل در حومه پاریس در شهر نانتر است.

در روزهای گذشته مغازه‌ها غارت شدند و اماکن عمومی در نقاط مختلف در سراسر فرانسه توسط گروه‌های متشکل از جوانان مورد حمله قرار گرفتند.
https://jahannews.com/vdcceiq4i2bq018.ala2.html
jahannews.com/vdcceiq4i2bq018.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *