شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

تیراندازی در نزدیکی کنسولگری آمریکا در جده

پنجشنبه ۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۹
کد مطلب: 842103
پلیس منطقه مکه مکرمه از تیراندازی در نزدیکی کنسولگری آمریکا در جده خبر داد و گفت که در این تیراندازی عامل حمله و یک نگهبان امنیتی کشته شده‌اند.
تیراندازی در نزدیکی کنسولگری آمریکا در جده
به گزارش جهان نيوز، سخنگوی پلیس منطقه مکه مکرمه، شامگاه امروز (چهارشنبه)، اعلام کرد که امشب در مجاورت کنسولگری آمریکا در استان جده تیراندازی شده است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، پلیس منطقه مکه مکرمه اعلام کرد ساعت ۱۸:۴۵ امروز به وقت محلی یک خودرو در مجاورت ساختمان کنسولگری آمریکا در استان جده توقف کرده و فردی مسلح از این خودرو پیاده شده است.

براساس این گزارش، نیروهای امنیتی مستقر در محل با این فرد درگیر شده‌اند و در نتیجه، فرد مسلح کشته شده است. پلیس مکه مکرمه همچنین اعلام کرد که یکی نگهبانان امنیتی کنسولگری که تابعیت نپالی داشته پس از مجروح شدن در این درگیری جان باخته است.

سخنگوی پلیس منطقه مکه در پایان این بیانیه اضافه کرد که تحقیقات در این زمینه تا زمان پی بردن به انگیزه انجام این حمله ادامه دارد.

کنسولگری آمریکا در جده در سال ۲۰۱۶ نیز هدف حمله قرار گرفته بود. در تاریخ چهارم جولای سال ۲۰۱۶ فردی که کمربندی انتحاری بر تن داشت سعی کرد از طریق پارکینگ بیمارستان «سلیمان الفقیه» وارد کنسولگری آمریکا شود که نیروهای امنیتی جلوی او را گرفتند. این فرد در همین حین خود را منفجر کرد که در پی این اقدام، دست‌کم دو مأمور امنیتی مجروح شدند و مجری عملیات کشته شد.
https://jahannews.com/vdcfx0dcmw6djya.igiw.html
jahannews.com/vdcfx0dcmw6djya.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *