دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

قوه قضائیه از ورشکستگی ۱۴۳ کارخانه جلوگیری کرد

پنجشنبه ۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب: 841459
مدیرکل امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضائیه گفت: با تدابیر اتخاذ شده در سال گذشته از ورشکستگی ۱۴۳ کارخانه با بیش از ۱۲ هزار پرسنل و نیروی کار جلوگیری کرده‌ایم.
قوه قضائیه از ورشکستگی ۱۴۳ کارخانه جلوگیری کرد
به گزارش جهان نيوز، جلسه شورای قضایی استان هرمزگان به ریاست مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان و با حضور محمدعلی نوایی مدیرکل اداره تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه، دادستان مرکز استان، معاونین دادگستری و مدیران کل سازمان های تابعه قوه قضائیه در بندرعباس برگزار شد. 

مجتبی قهرمانی در جریان این نشست اظهار داشت: تصفیه امور ورشکستگی همه جای دنیا بیانگر سیاست اقتصادی کشورها و از جمله مهمترین مسائلی است که بر اساس آن اقتصاد کشورها را رتبه بندی می کنند. 

وی در ادامه افزود: ما هم با همین نگاه حمایتی از اقتصاد، تولید و اشتغال، اداره تصفیه امور ورشکستگی را در دادگستری استان هرمزگان راه اندازی کردیم. 

قهرمانی با بیان اینکه قوه قضائیه در خصوص اجرای سیاست‌های نظام اهتمام ویژه ای دارد گفت: با توجه به اینکه ورشکستگی های صوری بر روی دیگر فعالین اقتصادی تأثیرگذار است هم به این موضوع توجه ویژه ای داریم و هم در خصوص ورشکستگی های واقعی اهتمام داریم که جهت جلوگیری از ورشکستگی تولیدکنندگان تدابیر لازم اتخاذ گردد. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین از رسیدگی به 27 پرونده و تصدیق بیش از 179 میلیارد ریال مطالبات توسط طلبکاران در اداره تصفیه ورشکستگی این استان خبر داد و گفت: طی یکسال اخیر بیش از یکهزار و 259 مکاتبه و نامه به ادارات مختلف داده شده است. 

محمدعلی نوایی مدیرکل اداره تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه نیز در این نشست گفت: بحث نظارت و آموزش دو رویکرد اصلی اداره تصفیه و ورشکستگی در دوره تحول و تعالی دستگاه قضایی است.

وی با اشاره به طرح موضوع چابک‌سازی قوه قضاییه در سال های اخیر، بیان کرد: در این بخش، قسمت های اجرایی مباحث مربوط به تصفیه، به دادگستری ها واگذار شد.

مدیرکل امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضائیه کار این اداره را حساس و کلیدی توصیف و تأکید کرد: با حمایت های رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و مدیران دستگاه‌های تابعه باید به اهدافی که در سند تحول و تعالی قوه قضاییه ذکر شده، دست یابیم. 

نوایی یادآور شد: هم اکنون در 23 استان کشور اداره تصفیه امور ورشکستگی تشکیل شده و تا پایان امسال هم این اداره در 4 استان دیگر کشور راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: با تدابیر اتخاذ شده در سال گذشته از ورشکستگی 143 کارخانه با بیش از 12 هزار پرسنل و نیروی کار جلوگیری نموده ایم.
https://jahannews.com/vdciwzav3t1a552.cbct.html
jahannews.com/vdciwzav3t1a552.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *