دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۲
رحیم‌پور ازغدی:

شهید چمران معتقد به ساخت انسان مجاهد بود نه مبارز/ ۵۰ سال بعد از پیامبر، حکومت دست یزید افتاد؛ با کمترین غفلت انقلاب به ۵۰ سال هم نمی‌کشد/ حیوانِ متخصص پدر جامعه را در می‌آورد +فیلم

سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب: 841290
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شهید چمران اعتقاد داشت که باید انسان‌سازی کرد و پس از آن مبارز. مبارزساختن بدون انسانیت شکست می‌خورد، اول باید مجاهد بسازیم چراکه مبارز با مجاهد تفاوت دارد.
شهید چمران معتقد به ساخت انسان مجاهد بود نه مبارز/ ۵۰ سال بعد از پیامبر، حکومت دست یزید افتاد؛ با کمترین غفلت انقلاب به ۵۰ سال هم نمی‌کشد/ حیوانِ متخصص پدر جامعه را در می‌آورد +فیلم
به گزارش جهان نيوز، حسن رحیم‌پورازغدی در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید مصطفی چمران و روز بسیج اساتید که در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد، گفت: شهید چمران دلیل شکست انقلاب‌های دیگر جهان را عدم اعتقاد به غیب و معنویت می‌دانست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: به اعتقاد شهید چمران همه انقلاب‌های بزرگ جهان مانند انقلاب فرانسه، انقلاب الجزایر، انقلاب چین و انقلاب روسیه با ظلم مبارزه می‌کردند ولی چون الهی و توحیدی نبودند و به خدا، آخرت و عالم غیب ایمان و اعتقاد نداشتند و اخلاص معنوی در آن‌ها نبود، این انقلاب‌ها پس از پیروزی امپریالیست شدند و ملت‌های دیگر را غارت کردند یا به همان اوضاع پیش از انقلاب با همان مبانی و ارزش‌ها بازگشتند.

وی گفت: البته ظاهر این بازگشت متفاوت بود. بازگشت این انقلاب‌ها به اوضاع پیش از انقلاب به نحوی بود که ارباب‌ها؛ انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها بودند را به ظاهر از درب بیرون کردند ولی آن‌ها دوباره از پنجره بازگشتند و بر همان انقلاب‌ها مسلط شدند.

رحیم‌پورازغدی با بیان اینکه شهید چمران می‌گوید در لبنان متوجه شدم، ارزش اصلی انسان بودن است نه صرفاً مبارزبودن، تصریح کرد: او می‌گوید که در لبنان متوجه شدم که بیش از هر چیزی ارزش‌های انسانی و خدایی اهمیت دارد و هیچ چیزی جای توحید و اخلاص را نمی‌گیرد. به اعتقاد شهید چمران، پیروزی و شکست برای آدم مخلص و مومن مساوی باشد و پس از پیروزی همانند قبل از آن، همان اهداف، ساده‌زیستی، خدمت به خلق، فداکاری، اخلاص و نیت را داشته باشد.

فیلم

وی ادامه داد: شهید چمران اعتقاد داشت که باید انسان‌سازی کرد و پس از آن مبارز. مبارزساختن بدون انسانیت شکست می‌خورد، اول باید مجاهد بسازیم چراکه مبارز با مجاهد تفاوت دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: پیش از انقلاب و در دهه اول آن، فلسطینی‌بودن یک ارزش واقعی بود. یاسر عرفات یک قهرمان واقعی محسوب می‌شد. به خاطر دارم که کمونیست‌ها چه‌گوارا را مطرح می‌کردند و مسلمان‌ها، یاسر عرفات را.

وی افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب، حضور امام خمینی(ره)، اقدامات شهید چمران در لبنان و تشکیل حزب‌الله لبنان، اسرائیل در همه نبردها پیروز بود و همه مبارزان فلسطینی اعم از چریک‌های فلسطینی، قومی، طیف چپ و عربی، ارتش‌های عربی دائماً شکست می‌خوردند. هیچ‌کدام نمی‌گفتند برای خدا و به نام اسلام مبارزه می‌کنند.

فیلم

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اولین شکست رژیم صهیونیستی از مقاومت اسلامی تصریح کرد: اولین باری که اسرائیل شکست خورد از بچه هایی بود که گفتند ما نه ملی‌گرا و قومیتی هستیم و نه چپ. ما برای خدا می‌جنگیم چون خدا گفته است با ظلم بجنگید و ما برای همین آمدیم. شکست و پیروزی هم برای ما مساوی است چرا که قرآن گفته است شهادت و پیروزی هر دو بهترین هستند.

وی ادامه داد: قرآن می فرماید دو تا بهترین هستند. اگر هدف خداست و مبارزه با ظلم، فساد و کفر، دو بهترین داریم چه شکست بخورید و کشته شوید و چه پیروز شوید که مساوی است. به همین دلیل آن‌ها پیروز شدند.

رحیم‌پورازغدی با اشاره به موفقیت امام خمینی(ره) در شکست رژیم ستمشاهی و استکبار جهانی و به پیروزی‌رساندن انقلاب اسلامی تاکید کرد: امام خمینی(ره) فرمود که ما مامور به تکلیف هستیم نه نتیجه. به همین دلیل، او فقط نتیجه گرفت و بقیه نتیجه‌ای نگرفتند. آن‌ها که می‌گفتند مامور به نتیجه هستیم، اصلاً مامور نیستیم و خود نتیجه را می‌خواهیم، هیچ‌کدامشان پیروز نشدند و همه شکست خوردند. این خط به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: سید حسن نصرالله می‌گفت قبل از انقلاب که سن کمی داشته تحت تاثیر شخصیت چمران بود. آن‌ها بچه‌های شیعه و مسلمان‌ها را شخصیت دادند در حالی‌که پیش از آن، شیعه بی‌شخصیت و بی هویت بود البته اکثریت بود ولی ذلیل‌ترین بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه شهید چمران به تنهایی به لبنان رفت و توانست یک نسل شیعه را تربیت کند و پرورش دهد، خاطرنشان کرد: این مهم نشان‌دهنده اهمیت و تأثیر استاد است. البته یک استاد وقتی می‌تواند موثر باشد که چمران باشد.

وی افزود: یک استاد هر چقدر چمران باشد به همان اندازه موثر است وگرنه تمام تشکیلات‌ها، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و مدرسه‌ها را به دست یک نفر بدهند اگر خصلت چمران را نداشته باشد هیچ اثری ندارد چنان که در بسیاری جاها هم شاهد آن هستیم.

رحیم‌پورازغدی عنوان کرد: شهید چمران می‌گوید باید انسان ساخت. این سخن خطاب به اساتید است، ممکن است مهندس تربیت کنیم اما حیوان مهندس. او تاکید دارد که انسان مهندس تربیت کنید نه حیوان مهندس. حیوان مهندس خطرناک است، اگر او بی‌سواد باشد خطرش کمتر است.

وی ادامه داد: حیوان متخصص به اعتقاد شهید چمران پدر جامعه را در می‌آورد. بزرگترین خیانت‌ها، قراردادهای خائنانه با استکبار جهانی و بزرگترین اختلاس‌ها‌ و رشوه‌ها همه توسط افراد متخصص صورت می گیرد. عوام و افراد بی سواد در دزدی می کنند و نمی‌توانند دزدی های بزرگ انجام دهند. آن‌هایی که دزدی‌ها و اختلاس های بزرگ در حد میلیارد و هزار میلیارد انجام می‌دهند، همه‌شان فوق دکترا دارند و متخصص هستند. این فرد، حیوان متخصص است و انسان غیر متخصص به او سواری می‌دهد.
https://jahannews.com/vdcb98bwgrhba5p.uiur.html
jahannews.com/vdcb98bwgrhba5p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا بیامرزه شهید چمران رو

این اسطوره ها نهال هایی کاشتند که امروز سایه هاشون کل دنیا رو گرفته
Iran, Islamic Republic of
با منفی دادن، خُبث طینت خود را اعلام می کنی
بساط آلبانی نشینان که روز و شبشان فاز منفی دادن بود، جمع شد
هنوز از خواب بیدار نشده ای؟!