دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

قطعی آب در تهران همچنان ادامه دارد

يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 841004
در جلسه امروز شورای شهر تهران اعضای شورای شهر تهران به موارد مختلفی از جمله قطعی آب در برخی از مناطق و حادثه جان‌باختن یکی از پاکبانان در بزرگراه شهید چمران پرداختند.
قطعی آب در تهران همچنان ادامه دارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، یکصدوپنجاه‌وپنجمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز در تالار اجلاس شورای شهر تهران به ریاست پرویز سروری و در غیاب مهدی چمران برگزار شد.

در ادامه جلسه برخی از اعضا تذکراتی را در حوزه‌های مختلف مطرح کردند.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در تذکری به حادثه جمعه 26 خردادماه و جان‌باختن یکی از کارگران مجموعه خدمات شهری، اظهار کرد: متاسفانه یکی از کارگران این حوزه در روز اشاره شده در بزرگراه شهید چمران و در زمان فعالیت و کار و تلاش جان باخت که ابتدا این موضوع را به خانواده محترم این کارگر تسلیت عرض می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه طبق بخشنامه و دستورالعمل HSE باید تمام اقدامات براساس این بخشنامه و با رعایت اصول HSE انجام بگیرد. ضمن اینکه برای رفت و روب از محل‌هایی از جمله بزرگراه‌ها باید از ماشین‌های مکانیزه استفاده شود.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ضمن تاکید بر رعایت اصول HSE از شهرداری تهران خواست گزارشی را از این حادثه و همچنین رعایت اصول HSE و خدمات شهری به شورا ارائه کند.

لزوم پیگیری وضعیت چالش‌های بوستان بعثت منطقه 16
به گزارش تسنیم، زهرا شمس‌احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکری پیش از دستور خود با تاکید بر لزوم پیگیری چالش‌های بوستان بعث جهت استفاده شهروندان تهرانی اظهار کرد: بوستان بعثت با مساحتی نزدیک به 53 هکتار، واقع در منطقه 16 یکی از بزرگترین پارک‌های شهر تهران محسوب می‌شود که در دل خود جاذبه‌های تفریحی و زیبایی را جای داده است.

شمس‌احسان ادامه داد: 73 درصد از مساحت این مجموعه کاربری فضای سبز و 27 درصد آن کاربری خدماتی است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: پارک بعثت به دلیل وسعت زیاد، موقعیت جغرافیایی، وجود زمین‌های بازی و مجموعه‌های ورزشی متعدد، پوشش گیاهی متنوع و برخورداری از امکاناتی همچون دریاچه مصنوعی، مرکز نگهداری گل و گیاه، خانه پرندگان، آمفی‌تئاتر روباز و سالن پذیرایی همواره مخاطبان و مشتاقان بسیاری داشته است.

شمس‌احسان افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر و به دلایل متعدد حقوقی، مالی و فنی بخشی از خدمات پشتیبانی این مجموعه (از قبیل رستوران، مجموعه‌های ورزشی، آمفی‌تئاتر و شهربازی) به حالت تعلیق درآمده و بوستان مانند سابق جاذبِ جمعیت نیست و به نوعی متروک شده است.

وی تاکید کرد: ادامه روند مذکور موجب فرسودگی امکانات این مجموعه و کاهش تدریجی کیفیت زندگی برای شهروندان این منطقه خواهد شد؛ با توجه به آغاز فصل تابستان و افزایش استقبال شهروندان، ضرورت دارد که بخشی از امکانات این مجموعه به نحو ایمن‌ و کارآمد فعال شود تا عموم شهروندان بتوانند از این امکانات تفریحی آن استفاده کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد بوستان بعثت به‌ویژه به لحاظ وسعت، قدمت، پوشش گیاهی، کالبد محیطی و دسترسی‌های آسان از شهردار تهران انتظار است که در وهله نخست این مجموعه را از منظر فضایی و عملکردی سازماندهی کند و در ادامه با بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های ارتباطی و رسانه‌ای؛ بوستان بعثت را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری و تفرجگاهی شهری مورد تاکید قرار دهد و گزارشی از اقدامات مقتضی به شورای اسلامی شهر تهران ارائه دهند.

به گزارش تسنیم، در ادامه جلسه پرویز سروری نایب‌رئیس شورای شهر تهران و رئیس جلسه امروز در واکنش به تذکر مطرح شده از سوی شمس‌احسان گفت: قطعا باید شهرداری این موضوع را بررسی و نتایج آن را به شورا ارائه کند.

به گزارش تسنیم، سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نیز در جریان جلسه امروز به حادثه سه‌شنبه هفته گذشته و مصدوم شدن 18 نفر از مسافران در پی حادثه سقوط از پله برقی ایستگاه شهید بهشتی گفت: در ارتباط با موضوع تعمیر و نگهداشت پله‌های برقی در سطح شهر به‌ویژه در مترو اعضای شورای شهر تهران تذکرات مکرری را ارائه کرده اند و این مسئله باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه ما منکر زحمات همکارانمان در شهرداری تهران نیستیم، گفت: سوالی که مطرح است اینکه بنا بر اعلام شرکت مترو سه سال بوده است که این پله‌های برقی روغن‌کاری نشده است و این درحالی است که دو سال از سه سال اشاره شده به مدیریت فعلی برمی‌گردد و اگر مدیریت این شرکت نمی‌تواند و توانایی اداره آن را ندارد باید شهرداری تهران تصمیم مناسبی را اتخاذ کند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به برخی از چالش‌ها و مشکلات خانه‌های سلامت در سطح شهر تهران گفت: در ارتباط با این موضوع به معاونت منابع انسانی شهرداری و مدیرکل سلامت شهرداری تذکر می‌دهم تا نسبت به این مسئله توجه لازم را داشته باشند.

به گزارش تسنیم، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جلسه امروز ضمن ابراز تاسف از در گذشت یکی از پاکبانان در پی حادثه بزرگراه شهید چمران گفت: در این زمینه باید شهرداری گزارشی به شورا ارائه شود.

وی در ادامه با اشاره به قطع آب در برخی از محلات و مناطق شهر تهران طی هفته گذشته، گفت: در این زمینه شهرداری تهران نیز مسئولیت دارد چرا که سالانه بودجه‌ای در این حوزه برای شهرداری در نظر گرفته می‌شود ضمن اینکه از هجدهم خردادماه تاکنون و در پی حادثه در مسیر سد کرج به تهران و با گذشت 10 روز همچنان برخی از مناطق و محلات تهران دچار مشکلاتی در خصوص قطعی آب هستند.

امانی با تاکید بر اینکه با گذشته 10 روز از این حادثه همچنان بسیاری از مناطق شهر تهران دچار افت فشار آب و همچنین قطعی آب هستند، گفت: ما به عنوان مدیریت شهری در این زمینه مسئول هستیم و باید نسبت به این مسئله بی‌توجه نباشیم.

به گزارش تسنیم، در پایان جلسه امروز پرویز سروری نایب‌رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تذکر مطرح شده از سوی امانی گفت: چنان که این شرایط ادامه داشته باشد هفته آینده از مدیریت شرکت آب و فاضلاب شهر تهران برای ارائه گزارش در این زمینه به شورا دعوت خواهیم کرد.
https://jahannews.com/vdce7z8vejh8e7i.b9bj.html
jahannews.com/vdce7z8vejh8e7i.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جهان دو هفته پیش گفتی تا ساعاتی دیگر برطرف میشه که. اینکاره نیستی برو عکس بی حجابها رو بذار تو سایتت بلکه کیلک خورت بره بالا.