شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲

یک زن مسلمان قاضی فدرال آمریکا شد

شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۰۸
کد مطلب: 840781
مجلس سنا به یک زن مسلمان برای تصدی قاضی فدرال در دادگاه منطقه شرقی نیویورک رای موافق داد.
یک زن مسلمان قاضی فدرال آمریکا شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجلس سنای آمریکا برای نخستین بار در تاریخ این کشور به یک زن مسلمان برای جایگاه قاضی فدرال رای موافق داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مجلس سنای آمریکا نصرت چودوری، وکیل حقوق مدنی را به عنوان قاضی فدرال دادگاه منطقه شرقی نیویورک مورد تایید قرار داد. بدین ترتیب وی به عنوان نخستین زن مسلمان قاضی فدرال در تاریخ آمریکا تبدیل شد. نصرف چودوری اصالتی بنگلادشی داشته و والدین او از مهاجران هستند.

مجلس سنا طی رای گیری در این باره، با یک اکثریت شکننده ۵۰ رای موافق به ۴۹ رای مخالف به چودوری رای موافق داد. وی بیشتر سابقه حقوقی خود را در موضوعات عدالت نژادی (مقابله با تبعیض نژادی) و موضوعات امنیت ملی گذرانده بود.

چاک شومر، رهبر دموکرات‌های سنا در بیانیه‌ای با تبریک انتخاب یک زن مسلمان به عنوان قاضی فدرال اعلام کرد: تجربه چودوری به عنوان یک وکیل حقوق مدنی با استعداد و متعهد، او را آماده کرده است تا با صداقت و حرفه‌ای بودن در دادگاه فدرال خدمت کند. وی حقایق را دنبال خواهد کرد و عدالت را با انصاف و احترام عمیق برای حاکمیت قانون اجرایی خواهد ساخت.
 
https://jahannews.com/vdcfcxdcyw6djea.igiw.html
jahannews.com/vdcfcxdcyw6djea.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شاهد
Iran, Islamic Republic of
کی گفته این مسلمانه. کسی که ابتدائیات دینی یعنی پوشش را رعایت نمی کند هرگز مسلمان نیست.
Iran, Islamic Republic of
اسلام امریکایی