شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

ادای احترام رئیسی به رهبران انقلاب نیکاراگوئه

چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۵
کد مطلب: 840672
رئیس‌جمهور با حضور در میدان انقلاب ماناگوآ، با اهدای تاج گل، به مقام رهبران فقید انقلاب نیکاراگوئه ادای احترام کرد.
ادای احترام رئیسی به رهبران انقلاب نیکاراگوئه
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در دومین روز از سفر رسمی خود به نیکاراگوئه، صبح امروز چهارشنبه به وقت محلی، با حضور در بنای یادبود مشاهیر و رهبران انقلاب این کشور در میدان انقلاب شهر ماناگوا، با اهدای تاج گل، به مقام سه انقلابی فقید جنبش آزادی‌بخش نیکاراگوئه ادای احترام کرد. 

یکی از شخصیت‌های تاریخی مدفون در بنای مشاهیر و رهبران انقلاب نیکاراگوئه، «کارلوس فونسکا» است که جبههٔ معروف آزادی‌بخش ملی «ساندنیستی» را تأسیس کرد.

به گزارش فارس، آیت‌الله رئیسی ظهر روز دوشنبه به وقت محلی، به دعوت رسمی «نیکولاس مادورو» به «ونزوئلا» سفر کرد و مورد استقبال وزرای امور خارجه و راه ونزوئلا به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور قرار گرفت.

همچنین در جریان این سفر، مقامات عالی‌رتبه ایران و ونزوئلا در حضور رؤسای جمهور 2 کشور، 19 سند همکاری امضا کردند.

بر همین اساس، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در دومین روز سفر به ونزوئلا، صبح امروز سه‌شنبه به وقت محلی به منظور بررسی ظرفیت‌های ونزوئلا برای حضور تولیدکنندگان و عرضه کالاهای تولید ایران، از فروشگاه ایرانی «مگاسیس» کاراکاس بازدید کرد.

بازدید از نمایشگاه علم و فناوری دستاوردهای ایرانی در کاراکاس نیز بخش دیگری از برنامه‌های رئیس‌جمهور در دومین روز سفر به ونزوئلا بوده است.

همچنین، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در دومین مقصد سفر خود به منطقه آمریکای لاتین، ظهر روز سه‌شنبه به وقت محلی و پس از سفری دو روزه با بدرقه وزیر خارجه این کشور، کاراکاس را به مقصد ماناگوا پایتخت نیکاراگوئه ترک کرد.

آیت‌الله رئیسی در سفر به نیکاراگوئه، علاوه بر دیدار با رئیس‌جمهور این کشور، در مجلس نیکاراگوئه نیز حضور یافته و سخنرانی کرده است.

«کوبا» مقصد بعدی سفر رسمی رئیسی به منطقه آمریکای لاتین است که طبق برنامه‌ریزی قبلی، قرار است رئیس‌جمهوری اسلامی ایران ظهر چهارشنبه، به وقت محلی نیکاراگوئه را به مقصد کوبا ترک کند.

بر هین اساس، وزرای دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امور خارجه، نفت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهداشت و درمان، رئیس‌جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.
https://jahannews.com/vdcef78vwjh8epi.b9bj.html
jahannews.com/vdcef78vwjh8epi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *