چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
۱
اصلاح طلبان چه بلایی سر همشهری آوردند؟

مدیرعامل همشهری: در زمان تحویل ۱۲۳ میلیارد بدهی انباشته وجود داشت/ دستگاه‌های چاپخانه سال‌ها خاک می‌خوردند/ نزدیک به ۱۰ برند از از ۱۸ برند مجلات تعطیل شده بود/ همه ۸۰۰ نیروی همشهری به کار گرفته شده‌اند

چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۵
کد مطلب: 840557
مدیرعامل مؤسسه همشهری گفت: زمانی که مؤسسه همشهری را تحویل گرفتیم ۱۲۳ میلیارد تومان بدهی انباشته وجود داشت که بخشی زیادی از آن تسویه شد.
مدیرعامل همشهری: در زمان تحویل ۱۲۳ میلیارد بدهی انباشته وجود داشت/ دستگاه‌های چاپخانه سال‌ها خاک می‌خوردند/ نزدیک به ۱۰ برند از از ۱۸ برند مجلات تعطیل شده بود/ همه ۸۰۰ نیروی همشهری به کار گرفته شده‌اند
به گزارش جهان نيوز، محسن مهدیان مدیرعامل مؤسسه همشهری در جلسه روز سه شنبه شورای شهر حاضر شد و در جریان بررسی گزارش حسابرسی مؤسسه همشهری برای سالهای ۹۶ تا ۹۹ گفت:  زمانی که موسسه همشهری را تحویل گرفتیم، ۱۲۳ میلیارد تومان بدهی انباشته وجود داشت که بخشی زیادی از آن تسویه شد. نیازمندی‌های همشهری یکی از مهم‌ترین بخش‌های درآمدی بود که از ۳۰۰ صفحه به یک دهم کاهش یافت که این کاهش مهم‌ترین تأثیر را در کاهش درآمدهای همشهری داشت.

وی افزود: این اتفاق به این دلیل رخ داد که مدیران در آن زمان آینده نگری نداشتند و در آن زمان که تمام بخش‌ها به سمت توسعه دیجیتال و فضای مجازی حرکت کردند، این تصمیم گرفته نشد و موسسه همان مسیر قبلی خود را طی می‌کرد. این اتفاق موجب شد که موسسه امروز در حوزه کسب درآمد دچار مشکلات جدی باشد.

محسن مهدیان با بیان اینکه در یک سال و نیم اخیر از چهار میلیون دلار مبلغ خرید کاغذ ۶۰۰ هزار دلار بازگشته است، خاطرنشان کرد: ما توانستیم این مبلغ را پس بگیرم. واقعا قراردادها با مشکلات جدی روبه رو بودند که سعی کردیم مشکلات آن برطرف شود.

مدیرعامل موسسه همشهری گفت: ما تلاش کردیم تا بخش‌های مختلف اقتصادی همشهری را فعال کنیم و چاپخانه همشهری با کمک شورای شهر به یک چاپخانه 360 درجه تبدیل شده است که به جز چاپ روزنامه در حوزه مختلف نیز فعال است. درآمد چاپخانه پس از سالها مثبت شد. امروز شما شاهدید که در یک موسسه فرهنگی بعد از سالها زیان انباشته با رشد ۶۷ درصد افزایش درآمد در سال 1401 مواجه ایم به عنوان مثال درآمد دیجیتال ما ۲۰۰ درصد رشد داشته است. امروز بعد از یک دهه روند نزولی درآمد نیازمندی ها، از ابتدای امسال با رشد درآمد ها مواجه بودیم که انشالله تا پایان سال به یک درآمد پایدار در این خوزه خواهیم رسید .

مهدیان تأکید کرد: دستگاه‌های چاپخانه که سال‌ها خاک خورده بودند،‌ در حال حاضر فعال هستند. در رابطه با نیروهای موسسه همشهری نیز باید گفت که وقتی من به موسسه آمدم، 50 درصد نیروها اضافه بودند و از این تعداد نیز تعداد اندکی در خارج از کشور یا شهرهای مختلف بودند و کار نمی کردند و از همشهری حقوق می‌گرفتند.

براساس گفته مدیرعامل موسسه همشهری «امروز تمام نیروها برگشته‌اند و در حال حاضر ما با کسری نیرو مواجه هستیم چرا که تمام 800 نیروی همشهری در حال فعالیت هستند و از تمام ظرفیت‌هایشان استفاده شده است. بر همین اساس نزدیک به 10 برند از از ۱۸ برند مجلات تعطیل شده مؤسسه فعال شده‌اند و ۸ برند دیگر نیز فعال خواهند شد. انتشارات، فضای مجازی و روزنامه نیز به شکل سودده در حال فعالیت هستند. ما طرح‌های جدی برای روزنامه داریم.»

وی با تأکید بر این موضوع که حوزه تبلیغات متنوع شده است،‌ افزود: ما به عنوان یک شرکت تبلیغاتی در حال فعالیت هستیم و در حوزه‌هایی که خارج از فعالیت روزنامه است به عنوان بسترهای جدید مورد استفاده قرار گرفته است.

مهدیان خطاب به اعضای شورای شهر گفت: همشهری به عنوان یک موسسه بزرگ مطبوعاتی ظرفیت‌های بالایی دارد و می‌تواند به روزهای اوج خود بازگردد. حتی آن زمانی که ما 400 هزار نسخه می‌فروختیم، روزنامه همشهری یک روزنامه موثر نبود و مردم می‌گفتند این روزنامه را باید به خاطر آگهی‌ها بخریم. امروز روزنامه همشهری به عنوان روزنامه اثرگذار شناخته می‌شود، این روزنامه در فضای رسانه‌ای کشور حرفی برای گفتن دارد.

وی افزود: افزایش تیراژ روزنامه همشهری در ایامی رقم خورد که بسیاری می‌گفتند این روزنامه سیاسی شده است، ما افزایش فروش داشتیم و این روند در شرایطی که تمام روزنامه‌ها روند افولی دارند، اتفاق بزرگی است. مدل روزنامه همشهری متفاوت و متناسب با ذائقه مخاطب امروز شده است و امیدواریم با طرحی که در آینده برای روزنامه رایگان مترو داریم، اتفاق جدیدی را رقم بزنیم. من از همین الان وعده این طرح را می‌دهم که یک طرح کاملا اقتصادی است و اتفاق بزرگی در فضای رسانه‌ای رقم خواهد زد. انشاءالله مسیری که همکاران من با کمک شهردار محترم و اعضای شورای شهر شروع کرده‌اند، موجب شود تا همشهری به عنوان یک رسانه انقلابی و اثرگذار فعال باشد.

گفتنی است؛ گزارش حسابرسی شورای اسلامی شهر تهران برای سالهای ۹۶ تا ۹۹ نیز مورد بررسی قرار گرفت و پرونده گزارشات حسابرسی سالهای ۹۶ تا ۹۹ در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورا بسته شد.
https://jahannews.com/vdcgnz97uak9tn4.rpra.html
jahannews.com/vdcgnz97uak9tn4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر گذشته را از بعضی ها بگیرند دیگر خرفی برای گفتن ندارند.