سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
۱

پهپاد ایرانی رقیب پهپاد آمریکایی شد +فیلم

پنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۴۰
کد مطلب: 840482
در ادامه ویدیویی از قابلیت های متفاوت پهپاد فطرس را مشاهده می کنید.
پهپاد ایرانی رقیب پهپاد آمریکایی شد +فیلم
 به گزارش جهان نيوز به نقل از پارسینه، پهپاد پهن پیکر ایرانی فطرس یک پهپاد شناسایی و رزمی دوربرد است که توسط سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در ۲۶ آبان 1392 در مراسم سالگرد آزادسازی سوسنگرد با حضور سردار دهقان، وزیر دفاع وقت و امیر سرتیپ حاتمی، جانشین وقت وزیر دفاع در کارخانجات وزارت دفاع در اصفهان رونمایی شد.

فطرس، بزرگترین و پهن پیکرترین پهپاد ایرانی است که با پهنای بال آن  ۱۶ متر، مداومت پروازی آن در محدوده ۱۶ تا ۳۰ ساعت بوده و برد عملیاتی آن ۲۰۰۰ کیلومتر تخمین زده می‌شود.
 
از قابلیت های اصلی این پهپاد پهن پیکر ایرانی می توان به مراقبت از مرز‌های دریایی و خشکی، دیده بانی از خطوط لوله‌های نفتی، مخابراتی، کنترل ترافیک جاده ها، دیده بانی مناطق حادثه دیده در زلزله، آتش سوزی و سیل، محیط بانی برای حفاظت از محیط زیست و ارسال فیلم و عکس‌های دقیق در تمام طول مدت مأموریت اشاره کرد.

پهپاد فطرس، از توانمندی های بالاتری نسبت به پهپاد امریکایی‌ام کیو-۱ برخوردار است، در حالی که مداومت پروازی فطرس بین ۱۶ تا ۳۰ ساعت و متناسب با مأموریت و میزان سوخت عنوان شده است، مداومت پروازی نوع امریکایی در حدود ۲۴ ساعت است.
 
https://jahannews.com/vdcdjz0jxyt0oo6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdjz0jxyt0oo6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ماشالله
درود به جوانان حزب اللهی