شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱۸

مشکلات تغییر ساعت کار تقصیر مجلس است

سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 840462
حالا ساعت کار بانک‌ها از ۶ صبح تا ۱۳ است و اوج حضور مردم در بانک‌ها را بین ۱۲ تا یک مشاهده می‌کنیم و خلوتی بانک‌ها در ساعت ۶ تا ۸ صبح مشهود است.
مشکلات تغییر ساعت کار تقصیر مجلس است
به گزارش جهان نيوز، روزنامه ایران، ارگان رسانه ای دولت نوشت: با گذشت یک هفته از ابلاغ تغییر ساعات ادارات توسط دولت، انتقاد‌ها از سوی مردم و کارشناسان و حتی نمایندگان مجلس شنیده می‌شود و این در حالی است که مبنای این تصمیم دولت به مصوبه مجلس شورای اسلامی باز می‌گردد.
 
عمده این انتقاد‌ها به آماده نبودن مردم برای تغییر در سبک زندگی باز می‌گردد که طبیعتاً این ساعت کاری جدید ایجاد می‌کند.
 
با توجه به اینکه خصوصاً در پایتخت همه افراد برای حضور در محل کار از منطقه‌ای نزدیک به محل کار خود، حاضری نمی‌زنند و حتی از شهر‌های اطراف مانند کرج یا شهریار و پرند و. به تهران می‌آیند، ساعت بیداری و حرکت مردم به سمت محل کار را حالا می‌توان بین ساعت ۴:۳۰ تا ۵:۱۵ متغیر در نظر گرفت.
 
با یک محاسبه ساده درمی‌یابیم که در این صورت فرد باید بین ۹ تا ۱۰ شب خواب باشد و این در حالی است که در باقی ارکان زندگی خصوصاً در فصل تابستان، چنین تغییری در سبک زندگی خصوصاً در شهر‌های بزرگ بی‌معناست.
 
از پخش سریال‌ها و برنامه‌های جذاب تلویزیونی تا دیدار‌های شبانه و تفریحات و ساعت کار پاساژ‌ها و... (ساعت کار بازار و بیشتر فروشگاه‌ها ۱۰ صبح به بعد است و اغلب تا ۱۲ شب باز هستند) که بگذریم، اینکه بتوان الگوی خواب فردی که عادت داشته از ساعت ۱۱ شب به بعد بخوابد را با این سرعت تغییر داد تقریباً محال است و در همین یک هفته مشخص است که بیشتر افراد به جای تغییر الگوی زندگی حالا به کاهش ساعت خواب خود اشاره می‌کنند.
 
از سوی دیگر تغییر ساعت ادارات در حالی اعلام شده که به طور مثال ساعت کاری مهد‌های کودک تغییری نکرده است و والدینی که کودکان کوچک دارند حالا مانده‌اند که چطور ۵ صبح کودکشان را که خیلی هم شب قبل زود نخوابیده بیدار کنند تا با خود به محل کار یا خانه مادر و پدری ببرند یا مرخصی بگیرند تا مهدکودک‌ها در ساعت ۷ باز شود و کودکانشان را آنجا بسپرند!
 
از سوی دیگر حالا ساعت کاری بانک‌ها از ۶ صبح تا ۱۳ است و اوج حضور مردم در بانک‌ها را بین ۱۲ تا یک مشاهده می‌کنیم و خلوتی بانک‌ها در ساعت ۶ تا ۸ صبح مشهود است. در ادارات هم وضع به همین منوال است و کاهش بهره‌وری در ادارات را حالا باید شاخص دیگری در کنار صرفه‌جویی در مصرف انرژی دانست، چون در غیاب ارباب رجوع حالا کارمندان در ساعت اولیه کاری جز گپ و گفت دوستانه یا جبران کمبود خواب در محل کار ندارند.
 
باز از سوی دیگر تعاملات بخش‌های اداری و خصوصی حالا دچار چالش‌هایی شده است. حجم بیشتری از کار ارتباطی این دو بخش دولتی و غیردولتی باید در ساعات محدودتری انجام شود. مثلاً سازمان بورس ساعت کاری‌اش مانند قبل و ۸:۴۵ تا ۱۲:۳۰ است. بازار ساعت کاری‌اش تغییر نکرده، ساعت طرح ترافیک مانند قبل است، اما ساعت کار ناوگان حمل و نقل عمومی بنا به مصوبه دولت تغییر کرده و عملاً ساعت کاری این ناوگان بیشتر شده است.
https://jahannews.com/vdcb0gbw5rhbaap.uiur.html
jahannews.com/vdcb0gbw5rhbaap.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ساعت هشت و نه شب هوا روشن است چطور بخوابیم؟ چرا مثل گذشته ساعت تغییر نکرد؟
ب
Iran, Islamic Republic of
ساعت چند صبح هوا روشن هست ومی شود کار کرد.
Iran, Islamic Republic of
در شیراز ناوگان از ساعت 5:45 دقیقه شروع میشه در این یک هفته با اتوبوس به محل کار می رویم همش تاخیر خوردیم
مجلس انقلابی کار غیر انقلابی کرد .
رضا
Iran, Islamic Republic of
چرا همیشه دیواری کوتاه تر از کارمند پیدا نمیکنن..
Iran, Islamic Republic of
برای اینکه ساعت را تغییر ندهند همه زندگی مردم را تغییر دادند
Iran, Islamic Republic of
چقدر بین دولت و مجلس تفاهم! و همکاری! وجود دارد!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ای کاش برای یکبار شده همین طرح مترقی تغییر ساعات اداری به 7صبح تا15 وتعطیلی دو روز هفته را عملیاتی کنند.
حسین
Iran, Islamic Republic of
کاری که مجلس کرد بر مبنای یک تحقیق و بررسی برخی کشورهای دیگر بوده که البته باز جای سوال دارد.
Iran, Islamic Republic of
برخی کشورها؟
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه هیچ کارشناسی در این تغییر ساعت نبوده. هیچ کارمندی راصی به این تغییر نیست. عملا" خواب و زندگی مردم بهم خورده..
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا من کاملا راصی هستم وخیلی از دوستانم پس خودت وتنبلای دیگه رو مردم نگو درور بر اقای ابوترابی با این مصوبه درستش یه کم صبر کنی عادت میکنی ببم
Iran, Islamic Republic of
من نمی دونم آقایون مجلس چطور ساعت کاری رو محاسبه کردند. چون ساعت کار لازم در ماه 176 ساعت هست و هر ماه هم شامل چهار هفته باضافه 2 یا 3 روز کاریست. اگر ماه حتی چهار هفته و 2 روز باشد سرجمع هفته ای 40 ساعت ، میشود 176 ساعت.
Iran, Islamic Republic of
جای تعجبه مجلسی که غیبت نمایندگانش کاملا" کثیر و محسوس هست چرا اینقدر برای کارمندان وظیفه شناس شدند.
Iran, Islamic Republic of
یعنی این مجلس تمام این سالها بیخبر بوده و الان متوجه شده؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا مصوبه ای واین همه حرف وحدیث و قوانین وتبصره و قیود بیشمار که اشتباه بودن آنرا نشان می داد..
Iran, Islamic Republic of
آقایان مقصر بنده ی هیچکاره !چاره ای بیاندیشید .همین ساعت 7لغایت 15 و تعطیلی دو روز در هفته را عملیاتی کنید.
Iran, Islamic Republic of
کارمندان محترم کار کنید مگویید چیست کار که سرمایه جاودانی ست کار درسته که زودتر از خواب بیدار می‌شوید اما ساعت یک تعطيل میشوید یعنی هفت ساعت کار و این عالیه
Iran, Islamic Republic of
ساعت‌های ثابت بهترین قانون مجلس بوده و هست و خواهد بود اکثریت مردم آرامش پيدا کردند هرکس حقوق دولتی میخاد باید سحرخیز باشه