شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

میلیاردر اماراتی خواستار ایجاد پول واحد عربی شد

چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 838446
یک میلیاردر اماراتی خواستار ایجاد پول واحد برای کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به همراه مصر و اردن شد.
میلیاردر اماراتی خواستار ایجاد پول واحد عربی شد
به گزارش جهان نيوز، ایرنا به نقل از تارنمای «صدی البلد» نوشت: «خلف الحبتور» میلیاردر و تاجر اماراتی و مدیرعامل گروه الحبتور خواستار ایجاد پول واحد خلیج فارس به همراه مصر و اردن شد.

الحبتور گفت که او پیشنهادی برای چاپ پول واحد خلیج فارس بین شورای همکاری خلیج فارس، مصر و اردن ارائه کرده تا بتوان از زیر بار فشارهای اقتصادی ناشی از دلار خلاص شد.

وی افزود: انتشار واحد پولی عربی به تقویت اقتصاد کمک می‌کند و برای این کار باید قبل از کنار گذاشتن دلار، مطالعات علمی و اقتصادی انجام بگیرد.

این سرمایه دار اماراتی اضافه کرده است: فشار دلار و بهره بانکی بر هر اقتصادی در دنیا تأثیر می‌گذارد.

بسیاری از کشورها از جمله روسیه، برزیل و آرژانتین به طور فزاینده‌ای در حال بررسی استفاده از ارزهای دیگر به جای دلار هستند. چین نیز بیشتر فعالیت‌های تجاری بین‌المللی خود را با استفاده از یوان انجام می‌دهد.

چین و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در حال کار بر روی قراردادی هستند تا از بورس نفت و گاز شانگهای به‌عنوان بستری برای مبادلات نفت و گاز با استفاده از یوان استفاده کنند.

به‌تازگی در جنوب آسیا، بنگلادش و روسیه توافق کرده‌اند که از یوان برای پرداخت هزینه یک نیروگاه هسته‌ای در حال ساخت توسط شرکت روس‌اتم (شرکت اتمی دولتی روسیه) استفاده کنند.
https://jahannews.com/vdcayanai49ney1.k5k4.html
jahannews.com/vdcayanai49ney1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بنظرم باید دنبال پول واحد کشورهای اسلامی بود. یا پول واحد جهانی...