چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۲

شهیدی که مانع چاقو خوردن محمد بنا شد

دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 837480
خاطره ای از شهید ابراهیم هادی که ارتباط با محمد بنا دارد، نکات قابل توجهی را درباره شخصیت والای وی به نمایش می گذارد.
شهیدی که مانع چاقو خوردن محمد بنا شد
به گزارش جهان نيوز، شهید ابراهیم هادی که سابقه قهرمانی در کشتی و اشتغال در سازمان تربیت بدنی وقت را دارد، زندگی جالب و خواندنی دارد. علی اکبری مزدآبادی در کتابی با عنوان "جوانمرد"، روایت جالبی از وی دارد که برای اهالی ورزش، قطعا خواندنی است.

یک بخش این زندگی نامه مربوط به خاطره ای جالب از این شهید با محمد بنا سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان است. این راوی عنوان می دارد: "قرار بود محمد بنا که بعدها سرمربی کشتی فرنگی شد، به زورخانه حاج حسن بیاید. چند نفر براساس یک کینه قدیمی که با بنا داشتند، می خواستند آن شب او را با چاقو بزنند. ابرام متوجه شد. رفت به آنها گفت که دست از پا خطا نمی کنیدا! این امشب اینجا مهمون ماست. حق ندارید دست بهش بزنین، وگرنه با من طرفید!" این مرام ابرام بود."

این خاطره در کتاب جوانمرد که توسط انتشارات یازهرا به انتشار رسیده، موجود است. ایراهیم هادی در عملیات والفجر مقدماتی پنج به مقام شهادت رسید اما پیکرش هرگز پیدا نشد.
 
https://jahannews.com/vdch6qn6v23nxkd.tft2.html
jahannews.com/vdch6qn6v23nxkd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شهیدبزرگوارهروقت تصویرش رامیبینم چشمانم بارانی،ودستانم،می لرزداین جوانمردتاریخ سازرادیگرمادرگیتی نبیمیند،،،روحش شاد،
Iran, Islamic Republic of
درود برمردان خدا