پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱

ورود مدبرانه بسیج به مسئله حجاب

چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 837010
همان‌گونه که در معابر و اماکن عمومی بر رعایت قانون عفاف و حجاب تأکید داریم، باید در ادارات هم اقدامات لازم را برای اجرای قانون عفاف و حجاب انجام دهیم.
ورود مدبرانه بسیج به مسئله حجاب
به گزارش جهان نيوز به نقل از راه دانا، سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ صبح دیروز در همایش دبیران امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج ادارات و وزارتخانه‌ها اظهار داشت: دشمنان ما در سال گذشته به رغم همه برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده بودند، تلاش‌های آن‌ها به واسطه رهبری فرمانده معظم کل قوا، بصیرت مردم و اقدامات بسیجیان بی‌ثمر ماند، اما هر چند در یک سنگر شکست خوردند، ولی تلاش خود را مضاعف کردند و با اقداماتی که انجام دادند، در حوزه حجاب و عفاف جرئت یافتند و اقداماتی را در راستای مطامع خود انجام دادند.

سردار حسن‌زاده با بیان اینکه نمی‌توانیم در رابطه با عفاف و حجاب بی‌تفاوت باشیم و از طرفی هر اقدامی هم باید همراه با هوشمندی و درایت انجام شود، گفت: ۴۴سال است یاد گرفته‌ایم وقتی با مشکلی مواجه می‌شویم، باید تمام تمرکز خود را برای رفع آن بگذاریم، لذا در این رابطه هم باید همین‌گونه عمل کنیم.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) ادامه داد: به عبارت دیگر، هر کجا با تهدیدی روبه‌رو شدیم و خوب عمل کردیم، آن تهدید فرصت‌های بسیاری را برای ما به وجود آورده است. بر این اساس در مواجهه با تهدید مورد اشاره هم چنانچه خوب عمل کنیم، با اخلاص و درایت وارد شویم و عجله‌ای در کار نباشد، بهترین و بزرگ‌ترین فرصت‌ها نصیب کشورمان می‌شود.

وی افزود: پیش‌تر میسر نبود که در این عرصه وارد شویم، اما یک هفته‌ای است که در برخی مراکز تجاری، مترو و معابر، بسیجی‌ها با رعایت ادب و احترام به کسانی که شئون عفاف و حجاب را رعایت نمی‌کنند، تذکرات زبانی می‌دهند و این موجب شده است مشوقان بی‌حجابی در فضای مجازی از چنین حرکتی به شدت عصبانی شوند.

سردار حسن‌زاده اضافه کرد: این حضور وقتی با نهایت صبر صورت گیرد، توفیقات بسیاری را برای مجموعه نظام در پی دارد، مانند حرکت بسیجیان در مقابله با اغتشاشات سال گذشته که بر اساس تدبیر صورت‌گرفته از سلاح گرم برای مقابله استفاده نکردیم و این در نهایت باعث سربلندی نظام شد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه چنانچه اینگونه رفتار کنیم، این خاکریز دشمن هم شکسته می‌شود، گفت: دشمنان مردم ایران و نظام اسلامی این‌گونه وانمود می‌کنند که معابر و اماکن عمومی در تسخیر بی‌حجاب‌هاست، در حالی که این افراد قانون‌شکن در اکثریت نیستند.

وی تأکید کرد: همان‌گونه که در معابر و اماکن عمومی بر رعایت قانون عفاف و حجاب تأکید داریم، باید در ادارات هم به شکلی که مختص شرایط خودش است، اقدامات لازم را برای اجرای قانون عفاف و حجاب انجام دهیم که اولین اقدام تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر به ریاست هر دستگاه به دبیری بسیج است، از سوی دیگر در این رابطه باید فعال و هوشیارانه عمل کرد.

سردار حسن‌زاده با بیان اینکه کمک به دستگاه مربوط باید با رعایت ضوابط لازم و خویشتنداری باشد، عنوان کرد: در این رابطه باید اول خود دستگاهی که خدمات ارائه می‌دهد با درایت، نهایت صبر و به دور از برخورد سلبی، لزوم رعایت قانون یادشده را به مراجعان یادآور شود، البته همزمان با این‌ها باید نسبت به تشریح اهداف دشمن نیز اهتمام جدی داشته باشیم و ضوابط و قانونمداری را به کارکنان دستگاه‌ها گوشزد کنیم.
https://jahannews.com/vdcgqu97zak9wz4.rpra.html
jahannews.com/vdcgqu97zak9wz4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *